Downsize gädda vilket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Downsize gädda vilket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Downsize gädda vilket

Letar lite efter ett vettigt downsize spö men ej daiwa Prorex då jag provat det förr.
    Vill ha ett hyfsat rappt spö samt minst 8ft
    Skriv lite vilka ni kör med och vad ni gillar med spöt. Obs ska vara foam handtag ej kork
    Senast ändrad av Zionjerk; 2018-10-29, 21:35.

Gators nya smallbait spö ser intressant ut , med lite tur kommer den den här veckan

Kommentera

Vad var det du inte gillade med prorex? Vilken variant hade du? Finns ju 3 serier, och de är inte riktigt likadan allihop(hade du inte skrivit ej prorex och minst 8' hade min rekommendation blivit just prorex xr -80gr som jag tycker är rätt trevligt, och ffa prisvärt spö, speciellt nu då det kommer nya modeller till 2019, så det går att få de "gamla" under tusenlappen). Daiwas predatorspön är i överlag snabbare än de flesta andra fabrikat. Finns ju mycket downsize-spön som är precis knappt 8 fot, så när man vill ha minst 8 fot så sållar man ju av verkligen många spön.

Själv kör jag ganska okonventionellt med ett Daiwa exceler 86a till 84 gr (snarare runt 100 gram) till det lättare fisket. Jag gillar dock varken korta eller veka spön, så det passar bra för mig. Dock lite långt för jerkbait-fiske, så till det har jag ett 7.1' 120 gram, som däremot är äldre och av annat fabrikat så är inte alls lika rappt som HVF-kolfibern i Daiwa-spöna. Jag minns att jag gillade Volatile 90 gram från Abu, men även det spöt är ju precis knappa 8 fot. Precis som många andra downsize-spön jag klämt på och gillat.

Hoppas du hittar det du söker.

Till sist min vanliga kommentar när det gäller spön. Gå in till din lokala spökrängare och kläm, mest troligt har hen något spö hemma i trakterna av det du söker, så får du en uppfattning och kan jämföra. Alla "experter" på internet kan skriva noveller om olika spön, men det kanske ändå inte riktigt passar dig.

skitfiske!
      http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Kört Prorex AGS 802XHFB men tyckte det var överklassat. Ej testat lillebror dock. Men ska ha det till spinners och gummibeten ej jerkbeten. Så 8.2 tycker jag är perfekt förvisso
        ​​​​​​

Kommentera

Kanske ett abu mass beat 45-90g?

Kommentera

Får du tag i ett Berkley Skeletor 40-80gr är dom klockrena enligt mig, jag gillar dom så mycket att det står 2st där hemma. Lätta, 8', den typ av aktion jag gillar (inte stenhårda spön utan mer "följsamma" för att uttrycka mig poetiskt)

Tillverkas inte längre tyvärr.

Men som tidigare påpekats, en snabb resa till närmaste fiskebutik är vad som kurerar dessa symptom.

Kommentera

Gå till en butik och kolla runt, du får lika många förslag här som personer som svarar.

(Jag gillade ABU volatile med förövrigt )
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Finns ett till skeletor till salu här på säljes (dock enligt min erfarenhet kastar dom bäst upp till 60g, över känns ansträngt)

Kommentera

Ursprungligen postat av Zionjerk Visa inlägg
                  Letar lite efter ett vettigt downsize spö men ej daiwa Prorex då jag provat det förr.
                  Vill ha ett hyfsat rappt spö samt minst 8ft
                  Skriv lite vilka ni kör med och vad ni gillar med spöt. Obs ska vara foam handtag ej kork
                  Hej Zionjerk;

Jag äger flera Daiwa 9- fots spinnspön som hjälpt mig fånga hundratals godkända Gäddor genom åren....

Be Buster rekommendera dig några Daiwa spinnspön och multirullar och du kommer med Busters tips i ryggen säkerligen fånga åtskilliga 10 kilo+ Gäddor i framtiden.... exempelvis sådana här..http://www.trumman.com/fisketips/galleri_30.htm ..

Old Firehand
                  Leif Engström

Senast ändrad av Old Firehand; 2018-10-30, 11:34.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                  24 svar
                  2 230 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg lsjonsson  
                  Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13