3D-printade lösningar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3D-printade lösningar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 3D-printade lösningar

Hej!
    Jag funderar på om någon här på forumet använder sin 3D-printer för att lösa problem som uppstår?

Jag skulle vilja ha en lösning för att dra ekolodskabeln längs skaftet på elmotorn. Jag har en Minn Kota Ulterra så det blir möjligen extra krångligt.
    Jag tänkte en lösning typ som på bilderna. Någon som har en annan färdig lösning eller någon som kan hjälpa med 3D-print?
    Bifogade filer

Jag använder 3D-skrivare för att göra bland annat rulldelar som ej längre tillverkas. En sådan lösning som på bilden går naturligtvis att göra, men kräver utöver mått, tid både för CAD och prototyp. Är du intresserad av att betala för det är du välkommen att höra av dig.

Kommentera

Jag arbetar själv en del i CAD, men aldrig i 3D. Jag lyckades dock ändå att ska en modell som jag sen exporterade till .stl.
      Dessutom så fick jag kontakt med en bekant som har en 3D-skrivare. Så nu är en prototyp på gång =)

Jag fick blodad tand så jag har också tagit fram en modell på ett givarfäste att fästa på elmotorn.
      En fråga angående det. Om man sätter fast givaren med buntband hindrar det signalen på något vis?

Kommentera

Ursprungligen postat av DIFAnders Visa inlägg
        Jag arbetar själv en del i CAD, men aldrig i 3D. Jag lyckades dock ändå att ska en modell som jag sen exporterade till .stl.
        Dessutom så fick jag kontakt med en bekant som har en 3D-skrivare. Så nu är en prototyp på gång =)

Jag fick blodad tand så jag har också tagit fram en modell på ett givarfäste att fästa på elmotorn.
        En fråga angående det. Om man sätter fast givaren med buntband hindrar det signalen på något vis?
        Härligt att du kommit igång! Det finns ju knappt några gränser för vad man kan göra med en 3D-skrivare. Jag räknar med att få hem min desktop-CNC fräs någon gång i april så då blir det rulldelar i metall också

Buntband hindrar inte signalen om de fästs i avsedda fästen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
        24 svar
        2 350 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13