Knytbar gäddtafs vilken?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Knytbar gäddtafs vilken??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Lyfter denna trråd då det är dags att handla nu.

Titanium Tooth Proof vill jag ha så hur kraftig behövs, det näms 75 & 100 Ibs men jag ska ju inte bogsera båten med dem så måste det var så kraftiga saker??

Sen nästa fråga jag vill kunna knyta dit lekande och beteslås då jag är lite lat och vill kunna byta bete enkelt, även på Jerk och jo jag vet att det inte är optimalt men det kan jag ta

Kommentera

Denna har jag bara gott att säga om..

Jag kör med denna samt ett litet smidigt beteslås nere vid flugan.

Team Gäddexpressen

www.kingofmälaren.se

Kommentera

här kan det finnas

här kan det finnas :

Perx

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
        Dags att skaffa ett nytt lager med tafs för gäddfisket, har idag Pro Leader som funkat bra men den slits och fransar sig lite väl fort men håller bra styrkemässigt.

Så jag utgår ifrån att det kommit nya sedan jag köpte denna så vilken är den bästa idag, skulle vara bra om jag kunde använda sama till både Jerk och spinn, enda kraven är att den är lätt att knyta och håller.

Så ge mig förslag och gärna med motivering om varför Ni gillar just den!!

Tackar på förhand för tipsen ;-)
        Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Jag har precis köpt nytt material för tafstillverkning på Lundgrens. Blev oerhört nöjd!

Här är de komponenter jag använde:

Framförallt wirelåsen och det smarta beteslåset är kanon!

Kommentera

www.rokmax.com har Titanium Tooth Proof til en billig penge.
            //Claus Rix

"If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
              Lyfter denna trråd då det är dags att handla nu.

Titanium Tooth Proof vill jag ha så hur kraftig behövs, det näms 75 & 100 Ibs men jag ska ju inte bogsera båten med dem så måste det var så kraftiga saker??

Sen nästa fråga jag vill kunna knyta dit lekande och beteslås då jag är lite lat och vill kunna byta bete enkelt, även på Jerk och jo jag vet att det inte är optimalt men det kan jag ta
              För att vara säker på att dom ska hålla vid jerkfiske så är det vettigt med de tjocklekar du nämner. Wiren är tunn och smidig trots dragstyrkan. Så här knyter man den http://www.finafisken.net/index.php?...2_articleid=59 Knuten kan se lite udda ut men får inte dras åt mer än så, wiren kan vara känslig för kraftiga veck.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
                För att vara säker på att dom ska hålla vid jerkfiske så är det vettigt med de tjocklekar du nämner. Wiren är tunn och smidig trots dragstyrkan. Så här knyter man den http://www.finafisken.net/index.php?...2_articleid=59 Knuten kan se lite udda ut men får inte dras åt mer än så, wiren kan vara känslig för kraftiga veck.
                OK men den såg onekligen ut som den inte är åtdragen alls utan bara trädd för att visa hur man gör, men Du menar att det på bilden är det färdiga resutatet som det är när man fiskar??

Tar gärna tips på var man köper den inom landet också, har flera i utlandet men vill ju gärna gynna våra Svenska handlare också!!

Jag kör inte Jerk på över 100-120 gr så då borde en 75Ibs räcka eller ska jag gå på 100Ibs ändå?

Kommentera

Avstår helt från titan personligen då jag varit med om att det brister flera gånger vid mycket skumma tillfällen. Skoj att tappa drömfisken för att tafsen inte håller.

Kommentera

Tog min drömfisk på boa titanium ! Har aldrig tappat ett bete med den, förrutom ett och då var det Berkleys crosslock som gav vika pga slarv från min sida. Har dock slutat med titanium då de kostar skjortan för oss golvarbetare

Kommentera

Skit i att knyta tafsen!

Köp istället wirelås (20 kr för 30 st) som du enkelt klämmer ihop med en tång. Funkar helt perfekt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 351 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13