<<HÖ hösten 2003>> - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

<<HÖ hösten 2003>>

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag ska ha HÖ-premiär ute i skärgården i helgen. Vattentemperaturen ligger på 9 grader så det är dags att blöta Ludde, Häxan, JK, Toby, Vicke och Zonker.

Man kan kombinera fiskedagen med HÖ- och gäddfiske. Börja morgonen och förmiddagen med HÖ. Mitt på dagen när/om solen har värmt upp det grunda vattnet något går man över till gäddans territorier. När ni sedan blir less på slemmisar kan ni gå över tillbaka till HÖ vid skymmningen fram till sent på kvällen.

I Strömmen, Skeppis och Djurgården är det mest leköringar man får. Vi ni fånga blanka HÖ får ni ger er ut till skärgården.

Kommentera

Det blir nog mest gäddfiske för mig i helgen. Skall nämligen åka till Östhammar där en vän har sin stuga och båt. Nu kanske man tar en rejäl best i rikiga gäddvatten.

Aaaarghhh nu är man bra sugen alltså!

Kommentera

Originally posted by Stizo
        Det blir nog mest gäddfiske för mig i helgen. Skall nämligen åka till Östhammar där en vän har sin stuga och båt. Nu kanske man tar en rejäl best i rikiga gäddvatten.

Aaaarghhh nu är man bra sugen alltså!
        Kul! Skitfiske!

Kommentera

nej nej nej nej! du ska itne fiska... du ska supa... dra i dig en platta starköl så mår du bättre än att åka ut och fiska

Kommentera

Originally posted by jerka!
            nej nej nej nej! du ska itne fiska... du ska supa... dra i dig en platta starköl så mår du bättre än att åka ut och fiska
            Jag har druckit mig full tillräckligt många gånger. Så det får nog vänta några helger till.

Mycket trevligare och ta en whiskey på kvällen efter en bra fisketur. Då orkar man även fiska nästa dag om man vill.

Kommentera

Så är det... Supandet är för våra yngre lite oerfarnare medlemar. Vi andra dricker med stil å så. Fast på midsommar så kan det hända att några förmånga snappsar slinker ner... Man måste leva också

Kommentera

Men lite gäddfiske skulle inte sitta fel just nu!
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Vänta med öringsfisket. Det är långt nog mellan nappen när förhållandena är på topp. De är de inte nu.

Har kört havsöring från september några år, men har slutat med det. Nu för tiden börjar jag inte med öring förrän i november.

Kan tillägga att jag aldrig fiskar inne i stan. Gillar inte att stå och trängas med en massa folk. Tar bort mycket av glädjen för mig. Så hur fisket är därinne i september-oktober har jag ingen riktig koll på.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                  24 svar
                  2 350 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg lsjonsson  
                  Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13