Jag gör som P-U att bara stoppa ner en dushslang i en hink i badkaret!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Syrepump till ismetet!
Collapse
X
-
m@
Värstingen är en polare till mig som har en 1000-liters tank med dammpump och filteranläggning, en kanonlösning om man har platsen. Svårt att ha den i en lägenhet :-) Annars är P-Us variant den smidigaste, att man helt enkelt har en stor sump i sjön och sen mellanlagrar mört hemma.
Kommentera
-
Ja, syrepump är inte nödvändigt på vintern om man ser till att mörten är i kallt vatten hela tiden.
De överlever otroligt länge jämfört med på sommaren. Skaffar hem mörten på fredagen, är det plusgrader får hinken stå på balkongen men vid minus tar jag in hinken med kallt vatten och isolerar den så den håller kylan.
Fast det där med duschslang ska jag testa, låter smidigt.
/Martin
Kommentera
-
Syrepump till och från fiskepassen behövs inte, mina mörtar åker 3-4 timmar (T&R) bil utan syrepump per pass utan problem. Ibland får man byta vatten en gång på sjön det är allt. Iofs så brukar björknorna köra en Bengt Baron rätt så omgående, men piggar på sig bra under isen. Hörde ngn teori om att kör man med tätslutande lock så klarar dom sig bra pga syret slås ner i vattnet av allt skumpande, och locket gör att syret stannar i hinken.....fan tro´t....funkar fint gör det utan pump iallafall. Råkk ånn !12 hours
1,440 casts
2 followers
1 strike
DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.
Kommentera
-
Originally posted by m@
Värstingen är en polare till mig som har en 1000-liters tank med dammpump och filteranläggning, en kanonlösning om man har platsen. Svårt att ha den i en lägenhet :-) Annars är P-Us variant den smidigaste, att man helt enkelt har en stor sump i sjön och sen mellanlagrar mört hemma.Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
-
Jann, jag har fast badkar i en hyresrätt, står sålede och dushar i badkaret....badar dock aldrig, inte ens till Jul :o)
Ljohan, ja jag får ha sumpen i fred....ska lära dig ett trix att lura nyfikna personer som vill rota i vakar med en lina hängandes i.....Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Originally posted by Push-Up
Jann, jag har fast badkar i en hyresrätt, står sålede och dushar i badkaret....badar dock aldrig, inte ens till Jul :o)
Ljohan, ja jag får ha sumpen i fred....ska lära dig ett trix att lura nyfikna personer som vill rota i vakar med en lina hängandes i.....Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fråga om gammalt träspö.av Jimmbalaiah3 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-05-16, 01:01 -
-
av Lars AndrénJag har köpt sjökort Lakemaster VX premium till Humminbird som sitter i en Solix 12 SI.
...5 Foton-
2025-04-05, 23:43 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav Kristofer_aplockade upp denna i Tokyo nyligen: En återlansering av Striper från 1979 i 4500-size, en liten skönhet...1 Foto
-
2025-03-14, 18:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
|
14 svar
1 969 visningar
0 gillar