''Landningsredskap för gädda'' - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

''Landningsredskap för gädda''

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
    Växlar mellan att använda lipgrip Berkleys med godkänd digitalvåg och dessa http://www.zalt.se/sortiment/produkt.aspx?c=10&p=38 när det ska handlandas och med dessa på är det lungt att göra det utan att riskera varken krok i fingret eller sönderskavda nävar kan rekomenderas och då de säljs i par spelar det ingen roll vilken hand man vill använda!!

Håv har jag slutat med då det bara leder till trassel med krokarna i håvnätet, och har Du inte en håv med knutlöst gumminät så skadar den fisken och försämrar överlevnadschanserna när Du släpper tillbaka den.

Att den +5.an inte kom in i båten betyder inget då ni hade den intill båten, jag låter alltid gäddor få chansen att skaka sig loss i båtkanten genom att ge löslina för att slippa hantera dem över vatten men det räknas ändå som fångad fisk då det är en medveten handling att låta dem släppa, så var det nog tänkt från Dig med bara att Du inte visste om det ;-)
    Hej Bosse Rospigg;

Sådana där handskar http://www.zalt.se/sortiment/produkt.aspx?c=10&p=38 ska jag absolut köpa av Peter af Rollen. Mina händer är under Gäddfiskesäsong alltid såriga på utsidorna av "De Storas" vassa gälräfständer.

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
    24 svar
    2 205 visningar
    0 gillar