Biltema's Vildmarkskläder - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Biltema's Vildmarkskläder

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Biltema's Vildmarkskläder

hej på er!

jag går i tankarna att köpa ett klädställ till fisket (jacka,byxa etc.)

det ska vara lagom varmt så det klarar iaf vår och höst. (inga vinterkläder)
    det ska helst klara att stå i långa regnskurar + kunna andas, då jag har ett regnställ som är vattentätt, men jag blir fuktig och sedan kall utav kondens.

det ska heller inte vara snordyrt som jag sett vissa är

jag vet att man får vad man betalar för.
    men jag har spanat in Biltemas vildmarks ställ vilket verkar uppfylla alla 3 punkter.

nu undrar jag om någon av er har egna erfarenheter utav stället?

tack för svar!
    Senast ändrad av Zobe; 2016-01-03, 00:56.

IMAX har väl rätt sjysst grejer? http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...ermo-suit.html

Kommentera

Vet inget om just BTs ställ men många är täta nog till rörligt fiske, många p FS verkar nöjda med Pinewood. Själv har jag Tenson som räcker ännu...
      Ska du sitta ned en regnig dag får de flesta, rentav alla andasmaterial, problem förr eller senare (i bak och knän).

För riktigt blöta dagar har jag med mig helt vattentäta byxor i båten och har inget problem med avkylande kondens i dem. Dels för att det är ett relativt orörligt fiske och för att jag har ett/flera lager underställ i ylle/ull. Det senare är centralt eftersom det materialet binder viss fukt och värmer även om det är fuktigt.
      Bomull är det sämsta vad gäller värme i förhållande till vikt och förmåga att torka. Binder mycket fukt och blir tunga att simma i om det skulle behövas... fast sköna i soffan!
      Senast ändrad av anteman; 2016-01-03, 02:43.

Kommentera

Ursprungligen postat av Doc. Visa inlägg
        Köpte detta ställ. Imax. Får du för en 1000 lapp. Riktigt varmt och skönt. Och tål regn.

Uppfyller alla dina krav och är mycket snyggare ha på sig än Biltemas kläder. Däremot köpte jag Biltemas jaktstövlar. Biltemas jaktStövlar riktigt prisvärda. Skön att gå långt i också.

Kommentera

Huntyard Berras har ett Pinewood Jacka och Byxa för 1599:- det har jag funderat på :-)
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Såg nu länken som silverfisk la ut :-) den skall nog jag ta istället :-) helt klart prisvärt :-)
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Hade ett ställ från Biltema för några år sedan, användes flitigt till både fiske och jakt. Jag hittade inte direkt något att klaga på, tyckte det var prisvärda grejer.

Kommentera

Jag har nu i tre-fyra års tid kört med Pinewood Pyrenee jacka och Ancona brallor. Kostade dryga tusenlappen och har inte svikt mig så här långt. Det extra täta tyget i röven gör att de håller efter vatten lika länge när man sitter som mina goretexbrallor och andningsfunktionen är fullt godkänd. Ser inget om andningsförmågan på I-maxkläderna. Antar att du tycker det är en viktig egenskap, eftersom du klagar på ditt gamla regnställ...
                Skit fiske!
                Gösta

Kommentera

Imax Thermo Suit såg rätt bra ut, fast är det inte riktigt varmt? det är väl inget man kan använda senvår och tidig höst?
                  det blir nog att köpa ett annat ställ till dom riktigt kalla månaderna.

ska upp till fjällen i sommar och vill gärna kunna använda kläderna då om det blir blåsigt och regnigt.

kikade på http://www.sportfiskegiganten.se/pin...nd-extreme-set
                  och http://www.sportfiskegiganten.se/pin...ren%C3%A9e-set
                  Senast ändrad av Zobe; 2016-01-03, 10:23.

Kommentera

Ursprungligen postat av Zobe Visa inlägg
                    Imax Thermo Suit såg rätt bra ut, fast är det inte riktigt varmt? det är väl inget man kan använda senvår och tidig höst?
                    det blir nog att köpa ett annat ställ till dom riktigt kalla månaderna.

ska upp till fjällen i sommar och vill gärna kunna använda kläderna då om det blir blåsigt och regnigt.

kikade på http://www.sportfiskegiganten.se/pin...nd-extreme-set
                    och http://www.sportfiskegiganten.se/pin...ren%C3%A9e-set
                    Ancona/Pyrenee-stället är det jag har, men dyrare nu. Och för en hundring mer skulle jag nog satsa på Lappland med tanke på den högre motståndskraften mot vatten. Å andra sidan gillar jag längden på Pyrenee bättre, men det är ju en smaksak.
                    Skit fiske!
                    Gösta

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2025-03-29, 20:56
                    0 svar
                    328 visningar
                    4 gillar
                    Senaste inlägg gabbu
                    av gabbu

Startad av .art, 2025-06-01, 21:34
                    3 svar
                    236 visningar