Bra och dåliga stövlar, vilka använder ni? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra och dåliga stövlar, vilka använder ni?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra och dåliga stövlar, vilka använder ni?

Jag har använt ett par billiga Fladen stövlar i nästan tio år och dom har inte visat något tecken på att spricka eller gå sönder, väldigt bra kvalitet för priset, dessvärre så hoppade jag ner i ett djupt dike där dom röjt sly med något som skapat hundratals spetsiga Rambo-stubbar.
    Det gick hål, tack och lov inte genom foten eller baken och väl ute på myren så fick jag traska runt med en stövel full av vatten resten av dagen.

Stövlarna finns ej längre att köpa vad jag kan se så nu är jag i jakt på nya.

Vilka märken är bra och vad för stövlar använder ni?
    Har någon ett par välbeprövade som håller många år och ännu finns att köpa?

Har någon ett par som spruckit sönder som en torr gammal gummisnodd eller dåliga på något sätt så får ni gärna varna för märket och modellen!

Click image for larger version  Name:	Fladen-Authentic-Wear-Kalastussaappaat-1024x1024-207288028.jpg Views:	0 Size:	122,4 KB ID:	2655313

Senast ändrad av .art; 2025-06-01, 22:34.

Hittade nåt billigt par på k citymarket i finland. De är suveräna när man pimplar för har bra grepp på isen och de har foder som håller värmen bra. Fodret går även att ta ut och tvätta eller ligga undanstoppat under sommarhalvåret. Men det mesta ligger i skötseln. Brukar inte torka mina över något element utan ifall de blir blöt invändigt så tar jag bara ut fodret och låter stövlarna lufttorka i rumstemperatur. Sen att förvara dem där inte solljus når är också viktigt.

Kommentera

Ser nästan ut som ett par lätta EVA-stövlar och inte gummi, de senare bör vårdas och ej stå i solljus. EVA och (skummad) PU-stövlar lär klara bla sol bätte, konstlat material medan gummi är naturmaterial.

Har ett par Bekina, PU stövel med löstagbart foder och de håller bra nu 10 år men inte speciellt mycket använda, min stövel för vinterfiske. EVA (tänk Crocs) är lättare än PU och gummi som material. Igloo verkar många ha köpt här på FS som jag minns. Har ej prövat så vet ej om de är hållbara eller greppsäkra, EVA kan möjligen vara hala. Finns ju en uppsjö av stövlar...

Kommentera

Nokian Kontio, har använt dem sedan årtionden. https://www.outnorth.com/se/varumark...UkajYwJGwwJGgw

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av gabbu, 2025-03-29, 20:56
        0 svar
        328 visningar
        4 gillar
        Senaste inlägg gabbu
        av gabbu

Startad av .art, 2025-06-01, 21:34
        3 svar
        235 visningar