Modda BFT handskar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Modda BFT handskar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Modda BFT handskar?

    Ville kolla om det är några av Er som moddat deras Atlantic glove http://www.dogger.se/sv/fishing-wear...ic-glove-25741 har läst att det går att klippa i materialet utan att det fransar sig vilket väckte iden.

    Fick ett par sådana i julklapp (Tack för det tomten) och de är bra på de flesta sätt men som väntat pga materialets tjocklek så tappar man fingerkänslan, så jag tänkte göra så att jag kan få fram fingertopparna på tumme och pekfinger frågan är vilket sätt som är bäst.

    Alt 1: Klippa av dem som torghandskar, enkelt men då är fingrarna framme jämnt och kan inte värmas upp med vantarna mellan fiskestunderna.

    Alt 2: Klippa en längsgående öppning i de fingertoppar det gäller tumme och pekfinger på båda så det går att dra undan vanten så fingertopparna kommer ut och när det inte behövs så kan man dra tillbaka och få värme igen.

    Alt 3: Som Alt2 men istället klippa tvärs över fingertoppen på insidan så det går att vika yttersta delen bakåt för att få fram fingertoppen vid behov men kunna vika för när det behövs värme istället.

    Inser att alla varianterna gör att de inte blir vattentäta längre men det gör inget för min del så det kan vi bortse ifrån, så har någon/några gjort liknande saker med dessa handskar och hur blev det?

  • #2
    Jag hade helt klart kört på alt 2 lr 3. Ska du göra alt 3 så tycker jag du ska ordna så du kan låsa den delen du viker tillbaka. Annars e de lätt att man stör sig på dom.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

    Kommentera


    • #3
      Mmm precis min tanke och därför jag velar och hoppas någon testat något liknande och kan dela erfarenheter, blir det Alt3 så funderar jag på någon variant av kardborre men inte säker på hur man fäster den på handsken dock.

      Kommentera


      • #4
        Köp kardborrband å klipp till en "50-öring, limma med typ liquisol eller gummilagning (biltema) ett flexibelt enkomponentslim. Det limmet kan du laga gummistövlar mm med.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
        42 svar
        8 776 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg senzitivity  
        Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
        11 svar
        729 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Gädd-jos  
        Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
        4 svar
        305 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg efc__
        av efc__
         
        Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
        1 svar
        211 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Adamp
        av Adamp
         
        Arbetar...
        X