Meindl eller lundhags - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Meindl eller lundhags

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag har använt Lundhags i många år sen provade jag ett par https://jornby.wordpress.com/butiker...n/jornskangan/
    Det blev ett par "M96" som jag är jättenöjd med.
    Perfekt passning på mina fötter,nästan "klickpassning" kring hälen.
    Dom fettas och vaxas då och då och håller vätan ute.

    Rekommenderas!!

    Kommentera


    • #12
      jag kör lundhags kängor , bor dock 1 mil ifrån fabriken och jpbbar 300m ifrån så ärenden löser man lätt
      tror dom heter vandra 2 elr nått, sen kör jag North face sakura gtx i sommar osv

      Kommentera


      • #13
        Kör själv Meindl Island och är grymt nöjd. Lundhags eller Meindl är väl lite hugget som stucket. Vilken passar din läst bäst?
        En sak att tänka på om du går mycket bland sten på kusten är att de kängor som har skinn hela vägen ner till sulan slits väldigt hårt. Skinnet blir repigt och fult. I det läget är det bättre med en känga som har hög gummikant runt om.
        http://gosmeister.blogspot.com/

        Kommentera


        • #14
          Hej
          Har haft både Meindl Island och Lundhags (kommer ej ihåg exakt modellnamn). Mina Meindl kunde jag använda till allt utan speciella strumpor/sockor. Väldigt ombonad invändigt och tight passform. Lundhags använde jag mer enbart vid friluft och vandring och alltid med dubbla sockor för komfort och passform.
          Skulle jag köpa nya idag skulle jag välja Meindl, men båda gör nog jobbet!

          Kommentera


          • #15
            Det blev ett par lundhags professionell high, rena rama pjäxorna ännu så länge... ;-)
            Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

            Kommentera


            • #16
              Efter många år i gummistövlar eller träningsskor fick jag ett par Lundhags Jaure halvhöga kängor förra våren. Har tidigare tyckt att kängor känns klumpiga och jag var väldigt skeptisk till att ha en ofodrad skalkänga...
              Idag är jag helt frälst i konceptet med skalkänga. Klockrent att snabbt kunna torka kängorna och bara byta strumpor om man blir blöt.
              Jag har även lärt mig vikten av att använda riktiga strumpor. Jag kör alltid ullstrumpor från Ulvang. Tunna liners närmast foten och ett par sockor av varierande tjocklek beroende på temperaturen.
              Kängorna var något stela till en början, men efter ett antal mil och några infattningar så är de hur bekväma som helst.
              Har aldrig testat Melinda så kan inte uttala mig och dem.
              Skitfiske!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
              42 svar
              8 776 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg senzitivity  
              Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
              11 svar
              729 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Gädd-jos  
              Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
              4 svar
              306 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg efc__
              av efc__
               
              Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
              1 svar
              212 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Adamp
              av Adamp
               
              Arbetar...
              X