Jack, byxor,flytväst? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jack, byxor,flytväst?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jack, byxor,flytväst?

Hej funderar på att skaffa mig riktiga fiske kläder för engångs skull. att sitta i arbets-brallor och regn jacka är lite sådär...

Funderar på Pinewood Lapland eller extreme modellen som byxor och bft's predator line som jacka.

Jag tycker att SG's salopet set är lite dyrt som första grejor dock verkar dom bra.

En annan fråga är en själv uppblåsande eller manuellt uppblås bar flytväst. vad rekommenderas och hur länge håller dom alternativt kostar laddning?

Jag var och köpte mig ett par nya fiskebyxor idag. Det blev ett par gröna Rapala X-Protect! Valde mellan dem och Geoff Anderson Urus 3 och jag gillade Rapala mer. Dem var lätta, smidiga och och ska tydligen tåla väta bra. Nu ska jag bara hitta en jacka också.

Kommentera

Hej!

Lappland Extreme är toppen det jacka / byx setet har jag självt. Men de är litet väl varma för sommar fisket. Så du bör i så fall framåt sen våren iaf köpa Ancona byxorna eller setet. Eller Lappland byxan då.

Go Nature, är en bra butik att handla av dessutom.

Man ska akta sig för auto flyt västar med tablett som reagerar med vatten. Kan lösa ut om det regnar häftigt.

Här är en Baltic 150 med patron som jag läst mig till ska vara bra : http://www.willyssportfiske.se/p/kon...p-automat.html

Tror att detta är reserv patronen? Fråga på Willys om det stämmer?

P.s. Ha aldrig flyt västen innanför din jacka! En kompis, kompis gjorde det misstaget. Han fick andnings problem innan han fick fram kniven och punkterade västen! Den var av den typ som själv utlöste vid kraftigare regn ska tilläggas.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-14, 19:31.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Hej!

Tack för tipsen, blir nog ett par extreme byxor att kolla på samt en baltic winner väst manuell.

Kommentera

Jag kör med automatiskt baltic argus. Har vart ute i hällregn som vart så jävliga att länsen i båten inte hunnit med. Men västen har inte löst ut. Fiskar man från båt är auto att föredra, inte säkert du kan aktivera en manuel om du klappar skallen i relingen innan du far i sjön.

///Mikko

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
            Jag kör med automatiskt baltic argus. Har vart ute i hällregn som vart så jävliga att länsen i båten inte hunnit med. Men västen har inte löst ut. Fiskar man från båt är auto att föredra, inte säkert du kan aktivera en manuel om du klappar skallen i relingen innan du far i sjön.

///Mikko

Hej Mikko!

Ja du har en stor poäng där, så länge den inte löser ut i hällregn så är ju automatisk kompleterad med manuell helt klart överlägset antar jag

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
              Hej!

Tack för tipsen, blir nog ett par extreme byxor att kolla på samt en baltic winner väst manuell.

Varsågod.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av .art, 2025-06-01, 21:34
              3 svar
              258 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Jester Burk II  
              Startad av Aejohansson, 2025-09-12, 19:04
              3 svar
              194 visningar
              0 gillar