Fireline Tracer Braid 0,10 mm, finns den? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fireline Tracer Braid 0,10 mm, finns den?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fireline Tracer Braid 0,10 mm, finns den?

Satt och tittade runt lite på Tradera och stötte då på Fireline Tracer Braid i 0,10 mm (se nedan). Då priset var lockande slog jag nästan till, men en varningsklocka ringde någonstans. Jag googlade raskt Fireline Tracer Braid 0,10 mm, men den diametern finns inte ens på berkleys egen hemsida.
    Så vad tror ni? Har säljaren skrivit fel, räknat fel från tum till mm, är det någon kopia eller har säljaren kommit över något som inte finns i butik ännu (i europa iaf)?

Annars verkade det vara en intressant lina att använda till vertikalt, men jag vågar inte chansa.

Köper du en spole TB i butik så brukar det vara 110m om jag inte missminner mig helt.. Jag reagerade på det när jag läste annonserna på tradera.? Bara 100m på dem!?

Kommentera

Enligt BSP så är 20lbs tracer braid 0.23mm

Kommentera

Här och här kan du hitta vilka tjocklekar som Tracer Braid finns i

0,10 finns inte med där i alla fall.
        Det enda jag kan tänka mig är att dom blandat ihop in och mm

Kommentera

Alltså, om man har inte bara 1 auktion där alla står samma "100m" så är det knappast skrivfel, om personen inte är riktigt korkad Ser ut som kina kopia eller något liknande som någon köpt in. Men men.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösgalningen Visa inlägg
            Alltså, om man har inte bara 1 auktion där alla står samma "100m" så är det knappast skrivfel, om personen inte är riktigt korkad Ser ut som kina kopia eller något liknande som någon köpt in. Men men.
            Men kollar man på Berkleys amerikanska sida så står det 110 yards vilket blir ungefär 100 meter. Så längden kan mycket väl stämma med dimensionen stämmer då definitivt inte.

Kommentera

Var det annons på tradera från gadgetbay möjligen? Jag köpte spiderwire stealth därifrån och fick precis hem det och absolut ingenting stämde med annonsen. Linan skulle vara 0,25 var 0,29, brottgräns skulle vara 22,9 kg var 13 kg och sen skulle det vara 110meter och det var 114 iofs gjorde det ju inget med 4 extrameter men det andra gör nåt! Har skrivit dit och sagt åt dom att skicka en ny lina med samma specifikationer som i annonsen, ska bli intressant att se vad som händer. Fördelen var väl att jag köpte det snorbilligt 72 kr men skulle inte förvåna mig om det är kopia heller!

Kommentera

Såg nu att det var en annan.......

Kommentera

Det mesta i linväg...eller rättare sagt ALLA flätlinor på Tradera kommer ifrån Kina, eller rättare sagt en website ifrån Kina som samlar grossister på sin sida och tar upp beställningar åt dem! Om man säger såhär jag köper ju aldrig mer flätlina ifrån lokala fiskehandeln den saken är klar. Kopior? då är det sjukt bra sådana i alla fall =)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av perch61, 2025-11-12, 18:32
                  4 svar
                  477 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg perch61
                  av perch61

Startad av frycke, 2026-06-12, 21:32
                  0 svar
                  142 visningar