Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
0.40 till jerk?
Collapse
X
-
kört 2 korta pass med strikewire extreme. Nöjd e jag första passet färga de av sig som faan. pass nummer 2 inge färg inge skatbo ingenting. e lite feg och har lite broms på än så länge.
-
Lite lustigt med dina ord, OBS! säger inte att du har fel, bara att det lustiga är att min uppfattning om linan är exakt det omvända, Kastar dåligt, dålig linupplägg men slitagetålig.Ursprungligen postat av snusdennis Visa inläggNöjd var jag.. Kastade långt, bra linupplägg.. Men är väldigt känslig mot slitage...
Är det verkligen Adrenalin du pratar om ? ? För jag har haft den inne på tredje säsongen nu på en jerkrulle så håller gör den.
Lämna en kommentar:
-
Nöjd var jag.. Kastade långt, bra linupplägg.. Men är väldigt känslig mot slitage...Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggTill nästa månad håller den säkert!
Den håller nog hela sässongen, blev bara förvånad eftersom du inte var nöjd med den förra...
Lämna en kommentar:
-
Med tanke på att du anser att jerkbeten inte är helt lättkastade så kanske det inte är att rekomendera att köra helt utan broms.
Tror att du förlorar betydligt mer än du vinner. Problemet när man kastar jerkbeten brukar snarast vara att man kastar för långt. Salmo slider som jag vill minnas du skrev du använder är nog ett av det mest lättkastade och långkastande bete som finns...
Ursprungligen postat av HR Visa inläggJo man kan ju ställa in den så man slipper bromsa med tummen men det är ingen fördel egentligen tycker jag. Du har mycket bättre känsla över när spolen behöver bromsas med hjälp av tummen, med mek.broms och centrifugalbroms så bromsas spolen hela tiden, även när den inte behöver bromsas. Så om man bromsar rätt med tummen så kastar man längre än med en rulle som bromsar automatiskt. Och dessutom så slipper man ställa om den när man byter bete.
Lämna en kommentar:
-
Till nästa månad håller den säkert!Ursprungligen postat av snusdennis Visa inläggEn hundring är mycket för mig
Får ju endast underhåll + studiebidrag vilket blir 2300 i månaden.. 1100kr av dom ska gå till körkortet och 400 till King of Hovran.. Sen drar ju gymmet pengar.. Så 100spänn blir mycket... Håller linan tills nästa månad så är jag nöjd.. Då behöver jag inte betala mer på körkortet. Men håller linan längre så är ju det bra 
Den håller nog hela sässongen, blev bara förvånad eftersom du inte var nöjd med den förra...
Lämna en kommentar:
-
En hundring är mycket för migUrsprungligen postat av Cannonball Visa inläggVa fan Dennis!? Snålade du på en hundring, på en lina som håller flera år??
Hade du sparat 13 öre om dagen i två år så hade du ju haft den extra hundringen...
Får ju endast underhåll + studiebidrag vilket blir 2300 i månaden.. 1100kr av dom ska gå till körkortet och 400 till King of Hovran.. Sen drar ju gymmet pengar.. Så 100spänn blir mycket... Håller linan tills nästa månad så är jag nöjd.. Då behöver jag inte betala mer på körkortet. Men håller linan längre så är ju det bra
Lämna en kommentar:
-
Hej Dennis ! Det är nog ok, är det den som heter adrenalin ? jag har den på en rulle. Sådär ok, lite taskig linuppläggning då den suger vatten som en disktrasa. Så har du problem med skatbon så bör du lära om. Bäst funkar den om jag släpper ut alla lina och blöter den och vevar på innan jag börjar kasta. Den har en tendens att bli knölig i gränsen mellan blöt å torr lina och där kärvar den i avspolning. Detta är inget stort problem men ändock något man bör tänka på. Efter några kast och blöt lina så är det inga problem.Ursprungligen postat av snusdennis Visa inläggValet föll på en ny savage gear lina iallafall fast nu 0.35.. Det är det jäkla körkortet som tar alla pengar så har inte råd att köpa nån bättre lina
Lämna en kommentar:
-
Va fan Dennis!? Snålade du på en hundring, på en lina som håller flera år??Ursprungligen postat av snusdennis Visa inläggValet föll på en ny savage gear lina iallafall fast nu 0.35.. Det är det jäkla körkortet som tar alla pengar så har inte råd att köpa nån bättre lina

Hade du sparat 13 öre om dagen i två år så hade du ju haft den extra hundringen...
Senast ändrad av Cannonball; 2012-04-30, 16:58.
Lämna en kommentar:
-
Känns bra att du verkligen har tagit in vad andra tycker och tänker när du gjorde valet att köpa samma jävla skit-lina igen. 141 inlägg helt i onödan....
Hoppas att den funkar bättre nu. Jag lyssnade iaf på vad några i den här tråden skrev och har nu bytt till PP 0.36 och är riktigt nöjd. Tycker att den håller formen mycket bättre än min strikewire extreem som blev platt efter några timmars nötande. Ska ut en sväng imorgon igen och testa den ännu mer, hoppas på grova bottennapp och overruns!
Skitfiske!
Lämna en kommentar:
-
Valet föll på en ny savage gear lina iallafall fast nu 0.35.. Det är det jäkla körkortet som tar alla pengar så har inte råd att köpa nån bättre lina
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
|
14 svar
698 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg