Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Strike wire E : dålig kvalité eller otur?
Collapse
X
-
Kör på 0.36 istället för 0.32 tycker jag, man behöver inte oroa sig lika mycket att linan ska spricka. Fireline tracerbraid 0.36 har funkat skitbra för mig! den är inte alls sliten och jag har använt den sen i somras, och jag har faktiskt inte kastat iväg något drag trots bakslag!
-
Tror det var tracerbraid o
0.28 + 90-100g bete + lite för mycket "vilja" som gjort det...
Ska köra ,32 lina nu framtiden
Lämna en kommentar:
-
Förstår ärligt talat inte hur du lyckats med detta? Använt både Strike Wire och Tracer Braid mycket, mest Tracer Braid iofs, men har nog aldrig haft av någon av dem i ett kast, och då kör jag aldrig tjockare än 0,28 på jerk, oftast runt 0,25.
Lämna en kommentar:
-
Precis, ungefär samma som att Furu är hundra gånger bättre än Tall.Ursprungligen postat av Masken_Gurra Visa inläggDyneema, the worlds most worthless fiber
Köp en spectralina istället, typ Tuf Line XP eller Power Pro/Power Pro Super 8 Slick
Lämna en kommentar:
-
Använder strike Wire extreme på 4-5 rullar och har inte haft något som helst problem med den.
Lämna en kommentar:
-
Hade glömt av denna trådUrsprungligen postat av Mikael S Visa inläggFireline Tracerbraid - Funkar alltid och bogserar det mesta!
/M
Har kastat av tracerbraid också....
Lämna en kommentar:
-
skön bump för att säga det om Fireline som tråden inte ens handlar om.
Lämna en kommentar:
-
Fireline Tracerbraid - Funkar alltid och bogserar det mesta!
/M
Lämna en kommentar:
-
jo, jag vet att det är en förskräckligt stark lina.Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggtroligtviss har du missat någon skada på linan efter botten nappet.
jag har kört strikewire i många olika tjocklekar och aldrig varit med om något liknande.
skulle nästan våga påstå att 0.36 räcker för att bogsera en finlands färja.
edit: måste inte vara synlig skada på linan, som jag uppfattar det har du dratt som fan i botten nappet. kan vara en utmattning i linan med.
Tog inte i "så" mycket när ja drog, är en ryds västkust vi har, väger ca 2-300kg tror jag total. använde spöt när jag drog in "drillade in båten till punkten det fastnat vid". jag drog inte med händerna.
Antagligen är det så som du säger, det konstiga var att första kastet går linan vid lekandet, andra kastet vid lekandet och inne vid spolen
"Läs om läs rätt"Ursprungligen postat av Pig-king Visa inläggKolla så du inte har en skada på toppöglan på spöt!
\lekandet/
"Linan gick alltså på 2 ställen i 1 kast, nere vid öglan och inne vid spolen."
det som kan ha hänt är att linan gick vid spolen först, trasslar sig vid något och går vid lekandet.
FÖ. så var det det första jag gjorde, drog med linan på alla öglor för att känna något.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
|
14 svar
670 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg