Aha!!! Varje gång jag håller på med rullen har jag tryckt in dom mot centrum. Lite trail and error mao. Några ut, några kvar osv. Jag ska ut efter 7 till gamla vanliga och är du där får du gärna visa mig så att det inte blir några frågetecken. 0700919015
Tack grabbar för alla tips och visat intresse. Riktigt schysst
Fredrik
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Strike Wire Extreme
Collapse
X
-
Jepp dom små vita plupparna på spolen (centrifugalbromsen) , kan vara så du behöver aktivera några pluppar .Ursprungligen postat av Sockan Visa inläggEsko: Tänker du på dom där vita plupparna??
Cannonball: Uppfattat
Sitter små vita pluppar på spolen & är dom fasta då är dom inte aktiverade , genom att trycka ut dom från centrum så blir dom rörliga & då aktiverade & då blir det inte samma snurr på spolen & man får mindre resning på linan beroende på hur många bromsar man har aktiverade .
Hoppas du förstår vad jag menar , annars kan jag visa .Senast ändrad av Cosmoz 08; 2013-04-25, 12:49.
Lämna en kommentar:
-
Esko: Tänker du på dom där vita plupparna??
Cannonball: Uppfattat
Lämna en kommentar:
-
Sv: Strike Wire Extreme
Den är inte symmetrisk, den ska sitta så den kommer så långt ifrån spolen det går. Kolla noga från sidan så vet du vad jag menar.Ursprungligen postat av Sockan Visa inläggJag fick den uppspolad på Söderssportfiske. Jag har dragit ut hela linan och vevat in den hårt. Och hur kan bromsen hamna fel? Har en Amb C3!! Fortsätter problemen så blir det väl att gnälla tills sig en ny spole.
Fredrik
Lämna en kommentar:
-
Jag fick den uppspolad på Söderssportfiske. Jag har dragit ut hela linan och vevat in den hårt. Och hur kan bromsen hamna fel? Har en Amb C3!! Fortsätter problemen så blir det väl att gnälla tills sig en ny spole.
FredrikSenast ändrad av Sockan; 2013-04-25, 06:38.
Lämna en kommentar:
-
Är linan sprillans från butik? Om inte så kanske det på "kul" vara dags att vända på linan så du får den fäscha änden ytterst. Vem vet kanske den stumpen lina beter sig annorlunda? Har du använt linan ett tag ha du ju inga garantier på att linan saknar skavanker som orsakar linresningar o trassel...Ursprungligen postat av Sockan Visa inläggSka testa att rulla på någon annan lina och kolla om det är rullen men det är det garanterat inte.
Lämna en kommentar:
-
Sant....0,28....och den linan gav mig många gråa hår innan jag förstod att det berodde på linan.Ursprungligen postat av landkrabban Visa inläggKolla vad KeBa skrivit mha söken om sina erfarenheter av swe. Han hittade ojämnheter som orskade trassel hela tiden.
Den ersättningsspole han fick funkade fint
Trasslen kom ungefär halvägs ut i kasten.
Platta partier som skar ner i underliggande lager och snodde runt.
Råd till trådskaparen....syna linan, det kan vara ett fabrikationsfel.
Lämna en kommentar:
-
Nu vet jag inte vad du har för rulle, men om det är en ambassadeur så kan det vara att 6-pinnars bromsen har hamnat på fel håll, då blir den jävligt svårkastad.
Lämna en kommentar:
-
Om linan är löst på spolad kan man få problem, kan hjälpa att spola om linan.
Säg till om du behöver hjälp
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Lämna en kommentar: