Har en penn sargus 3000 som jag tänkte skulle få lite ny lina. Just nu sitter de fireline smoke 0, 17 på de, visst linan funkar men ser ut som 7 svåra år, låter som en rasp i öglorna o färgar av sig på allt den kommer nära....
Har även provat tracerbraid, vindknutar mest hela tiden.
Har nanofil på några andra spolar, skön lina, dock slits den alldeles för snabbt, annars favoriten.
På abborre rullen har jag 0,13 sufix 832 som bara funkar, framförallt ser den som ny ut efter lite drygt 1 år....... lutar mest åt sufix 832 igen....
Vad är era tips?
Rullen ska användas till det mesta, bland annat på ett 9, 6 " 10-36g spö till havsöring och ett 8" 10-30g som allt i allo och ibland på 7" 15-42g för lättjerk.
Har 3 spolar o laborera med.
Har även provat tracerbraid, vindknutar mest hela tiden.
Har nanofil på några andra spolar, skön lina, dock slits den alldeles för snabbt, annars favoriten.
På abborre rullen har jag 0,13 sufix 832 som bara funkar, framförallt ser den som ny ut efter lite drygt 1 år....... lutar mest åt sufix 832 igen....
Vad är era tips?
Rullen ska användas till det mesta, bland annat på ett 9, 6 " 10-36g spö till havsöring och ett 8" 10-30g som allt i allo och ibland på 7" 15-42g för lättjerk.
Har 3 spolar o laborera med.
?
Kommentera