Har läst lite om billiga kina-linor både här och på utländska forum.
Spectra Extreme Braid nämns ofta och jag tycker kommentarerna överlag är bra om denna och den återkommer flitigt på bla Tradera.
Tänkte därmed tillängna denna forumtråd till just denna fisketråd
Vore kul att samla erfarenheterna på samma ställe.
Det borde rimligtvis finnas flera här som provat just denna linan.
Det negativa jag kunnat läsa är att den inte håller måttet bokstavligen.
Inget jag tänker läggga stort värde i då även våra vanliga märkeslinor har lite varierande storleker och angiven styrka.
Köper man en rulle så ser man snart om den duger eller om man kan gå upp eller ner i önskad storlek.
Nötstyrkan och hur den beter sig på spolen är mitt prio.
Läste även recension från en som jämfört samma lina och att sista köpta rullen med flerfärgad lina varit hårdare och tydligen bättre än förra rullen som upplevdes som lite mjuk.
Jag återkommer med mina erfarenheter. Kommer fylla upp några trollingrullar för ca 60kr styck istället för över 400kr styck.
Spectra Extreme Braid nämns ofta och jag tycker kommentarerna överlag är bra om denna och den återkommer flitigt på bla Tradera.
Tänkte därmed tillängna denna forumtråd till just denna fisketråd

Det borde rimligtvis finnas flera här som provat just denna linan.
Det negativa jag kunnat läsa är att den inte håller måttet bokstavligen.
Inget jag tänker läggga stort värde i då även våra vanliga märkeslinor har lite varierande storleker och angiven styrka.
Köper man en rulle så ser man snart om den duger eller om man kan gå upp eller ner i önskad storlek.
Nötstyrkan och hur den beter sig på spolen är mitt prio.
Läste även recension från en som jämfört samma lina och att sista köpta rullen med flerfärgad lina varit hårdare och tydligen bättre än förra rullen som upplevdes som lite mjuk.
Jag återkommer med mina erfarenheter. Kommer fylla upp några trollingrullar för ca 60kr styck istället för över 400kr styck.
Kommentera