Strike Wire Red på multirulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Strike Wire Red på multirulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Strike Wire Red på multirulle?

Alltså någon med erfarenhet och åsikter om Strike Wire Red 0,23mm på en liten lågprofil multirulle för gäddspinn främst men även lite öring, beten på 20-30gr som Zalt 14 och Bomber, Vicke mfl.

Har inte använt detta fabrikat förut så behöver lite tips så vad tror/vet Ni om denna kombo blir det bra eller inte?

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
    Alltså någon med erfarenhet och åsikter om Strike Wire Red 0,23mm på en liten lågprofil multirulle för gäddspinn främst men även lite öring, beten på 20-30gr som Zalt 14 och Bomber, Vicke mfl.

Har inte använt detta fabrikat förut så behöver lite tips så vad tror/vet Ni om denna kombo blir det bra eller inte?
    Trot inte det skall vara nå bekymmer
    ..är på öjn nu,återkommer

Kommentera

Borde funka utmärkt. Inte haft några problem med strike wire de ggr jag använt den. Men föredrar power pro s8s lr sufix 832.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Strike Wire Red 0,23mm
        Jag har inte fiskat så mycket med den linan men eftersom alla flätlinor är ganska jämnstarka borde du kanske gå efter kilo märkningen och köpa något som lyfter 18-20 kg då ska den ligga runt 0:30 i tjocklek vilket är lagom.

Kommentera

själv lägger jag inte strikewire på nån rulle längre...gillar den inte helt enkelt...men nog funkar det...
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Spolade på den nämnda linan och var ute idag och premiärade med en 4,5kg gädda och sedan blev det några 3-4 kg.s till och linan skötte sig bra varken sämre eller bättre än någon annan flätlina jag haft än iaf, livslängden och nöttåligheten får tiden utvisa men första intrycket var iaf positivt.

En fördel jag märkte var för min egen del att den röda färgen syns väldigt bra för mig och det gillar jag, har ofta gula linor av den orsaken men tyckte att rött var ännu lättare att se för mina försämrade ögon så en fördel med den.

Kommentera

Spolade på den nämnda linan och var ute idag och premiärade med en 4,5kg gädda och sedan blev det några 3-4 kg.s till och linan skötte sig bra varken sämre eller bättre än någon annan flätlina jag haft än iaf, livslängden och nöttåligheten får tiden utvisa men första intrycket var iaf positivt.

En fördel jag märkte var för min egen del att den röda färgen syns väldigt bra för mig och det gillar jag, har ofta gula linor av den orsaken men tyckte att rött var ännu lättare att se för mina försämrade ögon så en fördel med den.
              Ska prova röd lina i sommar efter de vitsorden.

Kommentera

så länge nu färgen sitter kvar,en av anledningarna till att jag inte gillar den linan....de färgar av sig så förbannat...i alla fall de jag haft...men det är fler linor som är så och inte så konstigt heller...Dyneema är vitt och väldigt svårfärgat....sugen att prova
                strikewire X12 dock....men den finns ju inte i dimensioner man använder...
                Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Den färgar av sig, är mycket tjockare än angivet jämfört med några andra linor i samma dimensioner. Tycker den lämnade spolen lite dåligt med. Då tycker jag deras rosa vertikal-lina är mycket mycket trevligare. Spolade dock av båda dessa nu och testar en annan lina som hittills imponerat, men jakten på bästa linan för mig och mitt fiske lär fortsätta
                  Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Ursprungligen postat av Team CTM Visa inlägg
                    Den färgar av sig, är mycket tjockare än angivet jämfört med några andra linor i samma dimensioner. Tycker den lämnade spolen lite dåligt med. Då tycker jag deras rosa vertikal-lina är mycket mycket trevligare. Spolade dock av båda dessa nu och testar en annan lina som hittills imponerat, men jakten på bästa linan för mig och mitt fiske lär fortsätta
                    Är det inte den linan som är så jädra styv också? Känns lite som ihop rullat papper. PP är i alla fall enligt min mening skönaste linan, mjuk och faller av spolen fint Fireline Tracer Braid har jag kört senast och även den känns bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sonnny, 2024-06-18, 07:32
                    13 svar
                    700 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Koster
                    av Koster

Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:31
                    17 svar
                    736 visningar