Power Pro Phantom Red, bra eller anus? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Power Pro Phantom Red, bra eller anus?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Power Pro Phantom Red, bra eller anus?

Tänkte dra hem en spole på 455m av power pro... Så hittade jag "phantom red" som var lite billigare på en sida, jag har läst att en person varit grovt missnöjd med att den färgade av sig något lim liknande röttklet...

Jag menar alla linor färgar av sig lita i början, men är verkligen denna värre?

Skulle varit kul med röd lina på multin då allt annat på den är rött å svart.

Har letat på forum men inte funnit någon speciell information om den färgar av sig mer elr mindre än andra linor.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Hade röd power pro 0,41 på en jerkrulle för några år sen, den färgade av sig ganska mkt men annars en grym lina.

Kommentera

Jag har haft phantom red på 2 rullar o kan inte påstå att den va sämre lr färgade av sig mer än andra pp linor. Den pp ja upplever färgar av sig minst är s8s timber brown.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Hmm, ganska delade meningar.

Får helt enkelt beställa en rulle å se vad fan som händer, kan inte bli värre än att rullen blir mer röd.

Min "regnbågs" strikewire färgade av sig något så otroligt, min rulle gick från silver till guld.... Fick skrubba bort färgen...

Men nu färgar den inte av sig ett skvatt å har fortfarande färg kvar som syns.
        Senast ändrad av Snöhäst; 2014-07-22, 12:21.

Kommentera

Fick hem linorna idag, Super 8 slick (Gul) har jag rullat på. Inte de minsta tecknet av färg som trillar av... Inte på fingrarna när man rullade på spolen å inget på linspridare.... Hur fan?

Panthom red har jag inte rört än, skall vänta några dagar med att rulla på.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
            Tänkte dra hem en spole på 455m av power pro... Så hittade jag "phantom red" som var lite billigare på en sida, jag har läst att en person varit grovt missnöjd med att den färgade av sig något lim liknande röttklet...

Jag menar alla linor färgar av sig lita i början, men är verkligen denna värre?

Skulle varit kul med röd lina på multin då allt annat på den är rött å svart.

Har letat på forum men inte funnit någon speciell information om den färgar av sig mer elr mindre än andra linor.
            När du är färdig med Power Pro kommer du testa Strikewire Extreme. Sen kommer du inte byta lina igen för havsfiske. Power Pro linan är stark men är mjukare och ger mer trassel. Strikewire lite styvare och har aldrig gett mig trassel. Och den är stark. Gav bort mina Power Pro linor eftersom de aldrig kommer på mina rullar igen. (hårt men rättvist).

Kommentera

silverfisk jag e precis tvärs emot dig. strikewire åkte av och gavs bort och PP åkte på alla rullar och kommer aldrig byta lina

Kommentera

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
                silverfisk jag e precis tvärs emot dig. strikewire åkte av och gavs bort och PP åkte på alla rullar och kommer aldrig byta lina
                Smaken är som baken. Delad.

Kommentera

Har faktiskt rullar med både strikewire å power pro, de ända jag märkt med med strikewire är att den tappar färg redan vid på spolningen. Fick skrubba rullen... Och den känns mycke strävare än power pro, nu efter lite användning... Inte fått trassel på någon av rullarna någonsin...

Gillar dock linorna lika mycke, fast dem är bra till olika fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
                    Fick hem linorna idag, Super 8 slick (Gul) har jag rullat på. Inte de minsta tecknet av färg som trillar av... Inte på fingrarna när man rullade på spolen å inget på linspridare.... Hur fan?

Panthom red har jag inte rört än, skall vänta några dagar med att rulla på.
                    Har själv haft gul Power Pro super slick på en rulle och i flera år och den har hållit färgen väldigt bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av perch61, 2025-11-12, 18:32
                    4 svar
                    485 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg perch61
                    av perch61

Startad av frycke, 2026-06-12, 21:32
                    0 svar
                    145 visningar