Svartzonkerbraid bra eller anus? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonkerbraid bra eller anus?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svartzonkerbraid bra eller anus?

Funderar på att testa bara för att ha ny lina inför att fisket drar igång på allvar.

Ska väl vara typ tracer braid fast med annan coating. Det jag tycker är viktigast på en lina är att den är nötningstålig.

Nån med erfarenhet? Funkar fint på haspel?

Bara kört den på multi men tycker den är mkt bra

Kommentera

Hur mycket och hur lätt fransar den sig?

Kommentera

Kört den på multi och måste säga att det är den sämsta linan jag har testat. Går av för ingenting. Var även inne på lokala fiskebutiken och dom avrådde från den linan eftersom folk hade hört av sig och varit väldigt missnöjda.

Kommentera

fastän det är tracerbraid?

Kommentera

kört med SZ fireline braid nu på mina multirullar sedan sportfiskemässan 2014 då den släpptes. köpte fyra rullar 2014 och fyra rullar i år.
            fungerat helt felfritt, bättre än strikewire x8 enligt min mening.
            bra glid och färgen sitter bra. den fransar inte upp sig det minsta. inte vart me om att linan brustit en enda gång.
            då kör jag 0,35 och 0,40.

så jag kommer fortsätta köra denna linan, bästa jag testat hittills.

Kommentera

Låter vääääldigt konstigt att de skulle vara något fel med den linan. De är ju i stort sett en grön tracer braid och den är ju kanon. Jag skyller på handhavande-fel, vet att de är många som gillar att klaga på linor men jag tvivlar verkligen på att de är linans fel...?

Jag kör Tracer braid på både haspel och multi och har inte stött på några problem i något av fallen.
              Men jag har nog aldrig stött på problem med någon "superlina" om man bara har rätt tjocklek till rätt användningsområde. Använder i dagsläget Tuf-Line XP, Strikewire X8, Tracerbraid, Fireline och Sufix...
              Senast ändrad av Tuff; 2015-05-20, 21:32.

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
                kört med SZ fireline braid nu på mina multirullar sedan sportfiskemässan 2014 då den släpptes. köpte fyra rullar 2014 och fyra rullar i år.
                fungerat helt felfritt, bättre än strikewire x8 enligt min mening.
                bra glid och färgen sitter bra. den fransar inte upp sig det minsta. inte vart me om att linan brustit en enda gång.
                då kör jag 0,35 och 0,40.

så jag kommer fortsätta köra denna linan, bästa jag testat hittills.
                Tack för input.

Den kanske inte har brustit, men ni multinissar kör ju med såna djävulska tjocklekar... 0.35-0.40 är ju typ mer än man körde på monolinornas tid.

Är det för att spara draget vid skatbon eller tycker du det är nödvändigt till gäddfiske för att tåla mer nötning mot sten o grenar?

Jag tänkte eventuellt testa strax över 0.20 nämligen..

Kommentera

Funkar fint på haspel?
                  Enligt mina erfarenheter ska ha Fireline om haspel.

Är det för att spara draget vid skatbon
                  Ja delvis, krävs ju vissa tjocklekar för linan inte ska skära också.
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2015-05-20, 21:38.

Kommentera

Har SZ braid 0.30 på multi, Tracer Braid 0.20 & 0.14 på haspel. Kommer köpa fler spolar av bägge dessa. Är mycket nöjd med dem av skäl som redan nämnts av ovanstående. Har däremot upplevt att den, som många andra flätlinor, egentligen är tjockare än vad det står på förpackningen. Jämförelsevis svalde samma rulle mer Power Pro S8S 0,32 än SZ Braid 0.30.

SZ Braid är vad jag förstått identisk med den gröna Fireline Braid som finns utomlands & om jag inte missminner mig såldes den även på Söders innan SZ-linan kom. Dock har den nyare av dem 150m lina på varje spole & jag tror den som hette bara Braid hade 110m. SZ-loggan är nog bara ett marknadsföringstrix. Ett så pass töntigt sådant att jag höll på att rata den, men va fan... Är en riktigt bra lina!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av perch61, 2023-12-18, 15:26
                    25 svar
                    2 454 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Sonnny, 2024-06-18, 07:32
                    13 svar
                    694 visningar
                    0 gillar