Bra knut till Berkley Nanofil clear mist - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra knut till Berkley Nanofil clear mist

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra knut till Berkley Nanofil clear mist

Hej

Jag äger en lina av typen Berkley Nanofil clear mist. En väldigt slitstark men lite skum lina.

Jag undrar om det är någon annan som brukar köra den här linan och vilken knut ni då använder för att fästa den till beteslåset. Och om ni brukar knyta en tafs(t ex fluorocarbon) direkt på linan, vilken knut använder ni då?

Jag brukar köra uniknuten/uniknot för att binda linan till beteslåset. Men.. Jag upplever ofta att beteslåset slits av när jag använder den här knuten. Och att linan är lite "hal".

Finns det någon annan bättre variant, för att fästa ett beteslås på denna lina, alternativt en starkare variant av uniknuten?

Denna bör väl vara bra http://www.berkley-fishing.com/Berkl...ofil-knot.html Jag kan dock inte hålla med om att linan är slitstark.

Kommentera

Favorit lina till borre och öring, har använt den i 3 säsonger och knyter alltid med en dubbel palomar knut

Kommentera

Dessa knutar är nästan ett måste för att få knutstyrkan och att inte linan glider.
        Jag gillade inte nanofil i början, men nu när jag provat den igen och med rätt knutar så är jag väldigt nöjd med den till abborrfisket.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
        14 svar
        647 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Alin87
        av Alin87

Startad av perch61, 2025-11-12, 18:32
        4 svar
        492 visningar