Ambassadeur Beast - Flätlina? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Beast - Flätlina?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Låg_Profil
    replied
    Vilken Beast är det frågan om, Revo Beast, Revo Toro Beast, 5501/6500 Beast? Till Revo Beast som är relativt liten så låter 0,28mm som gjuten. På de övriga skulle jag köra 0,35-0,40mm.

Som Anvihl skrev så blir det rejält med påfrestning på linan vid ett backslag med tunga beten. Jag kastade själv av 0,32mm Powerpro med en Westins Jätte på 101 gram vid backslag rätt nyligen. Så för tyngre beten snåla inte med kastbroms.

Lämna en kommentar:

• Anvihl
    replied
    0,28 kan t.o.m vara bättre, iaf om du gillar att fiska djupt, tunnare lina skär vattnet bättre. Dock kan det vara en nackdel om du får mycket ordentliga backslag att linan bryts lättare, men det är absolut inte så att du behöver byta lina, bara köra på .

Lämna en kommentar:

• TtC
    replied
    Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
    0,28 är perfekt/ mvh
    Tusen tack för snabbt svar uppskattas!

Lämna en kommentar:

• RUSTY HOOK
    replied
    0,28 är perfekt/ mvh

Lämna en kommentar:

• TtC
    started a topic Ambassadeur Beast - Flätlina?

Ambassadeur Beast - Flätlina?

Har nu köpt en ambassadeur beast - tänkte använda den till spinnfiske, beten mellan 50-100 gram, främst beten mellan 50-80 dock.

Satte på en 0,28 mm flätlina utan att tänka på det så mycket - började dock läsa på nu när jag kom hem och har smått ångest. Borde jag satt tjockare lina? Vad är konsekvensen av att köra en 0,28 mm?

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av perch61, 2025-11-12, 18:32
4 svar
478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg perch61
av perch61

Startad av frycke, 2026-06-12, 21:32
0 svar
144 visningar