Valet av lina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Valet av lina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jerklimpan
    replied
    Tyvärr har Bios höjt priset på den såg att Lundgrens fortfarnde tar under 200 kr för den .
    Annars är Tuf line minst lika bra som strike Wire Extrem .

/Fredrik

Lämna en kommentar:

• Masken_Gurra
    replied
    Har testat både Strike Wire och Power Pro, dock så tycker jag att du ska köpa Tuff Line XP
    TL är starkare, billigare och tåligare än de andra!

Lämna en kommentar:

• vätterhajen
    replied
    varför flätlina? värdelöst om du använder djuprigg. använd monofil nylon. biltemas vita är bra. säljer som fan,nästan alltid slut.ett bra bevis på att du får en färsk lina vilket är viktigt.billig oxå.byt hellre lina oftare. jobbar på ett labb o har testat den. mycket för pengarna. tänk bara på att att vita linor oftast bryts ned snabbt av uv-strålningen fr solen så förvara rullen mörkt. . . .

Lämna en kommentar:

• Exxet
    replied
    Det är lite orättvist att diskutera linor som vi gör här. För om en lina fungerar eller inte kan bero lika mycket på vilken rulle den sitter på samt linans dimension. Rullarna har olika linläggning, olika spolar djup och bredd. Lina 0,28 kanske funkar kanon och 0,22 blir ett elände av samma fabrikat på en viss rulle, på en annan rulle kan de gå perfekt med båda dimensionerna. Detta är vad jag tror.

Tunna flätlinor är inget att föredra på en amba. Själv kör jag inte under 0,28 har 0,36 eller nå sånt just nu, fireline. Den linan tycker jag är klart sämre än Power pro (samma rulle) Tendens att skära ner, Blir stjuvstopp i linläggningen vid kast ibland, tendens till knutar på linan. Känns stelare över lag.

Vissa klagar på att linan inte håller sig rund (Power pro), Men vad spelar det för roll egentligen. så länge den funkar på rullen så är väl inte det nått problem ?

Har köpt den här billigt att prova till kommande säsong:
    Senast ändrad av Exxet; 2011-03-01, 07:50.

Lämna en kommentar:

• Pajkulan
    replied
    Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
    Varför spyr vissa så otroligt mycket galla över spiderwire ?

Power pro kan ja inte klaga på. Bara skit den tappar färgen tyckte nån, jo de gör den men bara skit va väl å ta i. Tyckte själv att de bara va skönt att den där skrikgula mattades lite.
    Instämmer. Har kört Spiderwire i mer än 10 år och aldrig haft några problem. Power pro har jag haft på en rulle och tyckte inte att den var lika bra som spiderwire.

Lämna en kommentar:

• marma^pike
    replied
    Själv har jag använt både Strike Wire och spiderwire till jerkbait och jag var helt nöjd med båda. Kanske att Strike Wire funkade något bättre. Lutar väll kanske åt att det blir en Strike Wire igen då för trollingen eller så testar jag cortland som Buster tipsade om.

Det här med flätlinor kan man ju diskutera tills nästa istid egentligen..

Lämna en kommentar:

• jerklimpan
    replied
    Strike wire eller Power pro man köper den man får bäst pris på . Senast i dag fick ja pris på 1,50 per meter . Det kan skilja upp till 1 kr metern vart man handlar i stockholm .
    Spiderwire går av på mitten ja gillar inte den .

/Fredrik

Lämna en kommentar:

• Klabbarparn
    replied
    Surfix har jag kört med i flera år och är nöjd
    jag vet att vissa tycker skit om den

Lämna en kommentar:

• Exxet
    replied
    Varför spyr vissa så otroligt mycket galla över spiderwire ?

Power pro kan ja inte klaga på. Bara skit den tappar färgen tyckte nån, jo de gör den men bara skit va väl å ta i. Tyckte själv att de bara va skönt att den där skrikgula mattades lite.

Lämna en kommentar:

• Levve
    replied
    Använder strikewire till jerk, supernöjd. Har även spider wire och den är inte alls lika stark. Kör på strikewire!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
14 svar
701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Alin87
av Alin87

Startad av perch61, 2025-11-12, 18:32
4 svar
510 visningar