axe: Såg att du är från Öregrund. Tänkte höra med dig om du vet hur är gäddfisket där nere i skärgården? Jag brukar vara på Gräsö och har båt där men jag har aldrig fiskat där nere. I år hade jag tänkt åka ut med båten och köra lite jerkbait på några grundare områden. Har du nå tips för mig hehe så är jag väldigt tacksam?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Valet av lina
Collapse
X
-
Gäddfisket har varit skit härifrån ner till grisslehamn och hallstavik dom senaste 5 åren. Visst får man endel fisk men det absolut inte som för 15-20 år sedan.
Har du båten på gräsö ? vart insidan eller östra. kallvik, bjurön vargskär ? ? ?
Grundare områden ? jadu du det blir väl mellan björns fyr och grisslehamn då. stenar grynnor och alt helvetes elände hela vägen.
Nja jag förstår men det beror vart du utgår ifrån. Vår försommar kan du ju söka strömmingsgäddan men då är det inte grunt direkt.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Okej, Jag har båt på bjurön, har liksom inte blivit av att fiska nått där nere. Brukar bara ta båten ut och sola och titta på roslagsloppet osv.
Vad tråkigt att det inte är lika bra fiske som förr. Man kanske får statsa lite på trolling då istället på djupare delar. Har sett att det ser rätt fint ut runt södra udden.
Tack för ditt svar!
Kommentera
-
Bjurön då har du fåröhällan rakt ut, utsidan av den tvärdjupt 20 m där står grov gädda. öregrund farleden är dåligt med grundare vatten och lekområden blir mycket 2 m mot land för att snabbt bli 10 m. Grundare områden så får du in på insidan av öregrund innerfjärdarna mot kavarö torrön och karlsäng mot långalmalandet.
men som du sa söder om espskär (gräsö södra udde) finns en del grundområden
Men vadå bjurön, du har ju bjuröfjärdarna runt dig mycket vass å grundvatten, har själv aldrig fiskat där inne dock.Senast ändrad av Exxet; 2011-03-05, 19:34.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
|
13 svar
482 visningar