Fireline crystal gick av!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fireline crystal gick av!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Klippa den sista metern flätlina slipper man oftast om man har tafs ytterst. Kan vara nylon eller fluorocarbon.

Mig har det hänt en gång att ungefär 30 meter Fireline Smoke 0,12 mm åkte ut med en feeder. Det var inte så konstigt eftersom jag fastnade i ett sjunket träd 30 meter ut under förgående kast. Detta nötte på linan på just den biten. Annars har jag aldrig haft linbrott med Fireline trots att jag bara använder 0,10 mm och 0,12 mm (enstaka gånger 0,39 mm till torsk).

Fiskar man från båt kan ju faktiskt linan nötas mot själva båten... bara en tanke.
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2011-05-26, 17:41.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Hade samma problem som dig. Låter som ett sågverk i spöringarna. Fireline är sämsta skiten jag nånsin köpt. Kör med ron thompsons flätlina och det håller för fasen mycket bättre och glider hur bra som helst i spöringarna.. / Dennis

Kommentera

Har också haft problem förut med denna lina, sedan köpte jag fiskeredskaps i gävle egna lina och den funkade riktigt bra

Klicka på bilden.

Kommentera

Håller med abborjägarn, har samma problem, låter som man ska såga igenom spöringarna, har oxå vart med om att linan gått av under utkast vid HÖ fiske. Kör med nylon tafs och linan var inte sliten. Men jag har även bogserat in stockar mm. Senast så satte jag ett drag, drog tills fjäderringen rätade ut sig, fick tillbaka daget men inte kroken mycket ojämna linor, ska nog prova strike wire till haspel med. funkar grymt på spinn.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av perch61, 2025-11-12, 18:32
          4 svar
          482 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg perch61
          av perch61

Startad av frycke, 2026-06-12, 21:32
          0 svar
          145 visningar