Ingen aning, när draget blev utkastat så fortsatte det bara och PANG. och när jag skulle sätta på nytt drag så fanns det ingen början på linan. Helt borta.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
SpiderWire 0,25 mm.
Collapse
X
-
Invisibraiden håller bra, men suger mycket vatten och blir snabbt brunfärgad av vattnet, så osynlig är den inte någon längre stundUrsprungligen postat av Sg Visa inläggVilken spiderwire är det? finns olika. Tycker personligen spiderwire invisibraid är en av de absolut bästa på marknaden.
Till ditt problem: 0.25 är i tunnaste laget och du bör köra ca 0.35. Kör man så tunnt som du kör riskerar linan att skära ner i sig självt. När det händer tar det tvärstopp när du kastar och då spelar det ingen roll om brottstyrkan är 22 kilo. Krafterna blir högre än så med ett stumt spö och ingenting som fjädrar någonstans.
Jag tycker personligen inte att du har rätt att reklamera. Testdra linan och se om du hamnar nära angiven brottstyrka, gör du det tycker jag inte du har någon rätt att reklamera den.
Hur hårt du lägger på linan är ju viktigt, men också vad du använder för lina. Använder själv mest strikewire i dimensionerna 0.13-0.32. Har inte varit med om att någon strikewire skurit ner. Har ett par invisibraid linor kvar och kör väl slut på dem, men några nyköp av spiderwire blir det inte. Finns betydligt bättre linor i den prisklassen, strikewire, powerpro, tracer braid och vill man ha det allra bästa köper man sig en spole Daiwa Samurai braided line. Där snackar vi flätlina
Kommentera
-
Sådärja, har varit i fiskaffären och det visade sig vara något som dom aldrig hade mött sig på. Dom satte på en ny lina vid namnet..något på W :P kom inte ihåg riktigt, höll för 38 kg. Får väl se hur det fungerar, var lite skeptisk till en början. Men linan är lika tjock som Spiderwiren var. Sedan ersatte dom mitt drag som försvann. så en riktigt bra lördags morgon! Fick även hem några nya JERKS + fiskelåda.
Nu vänas det kaffe och fisketur! :-D
Tack för alla trevliga svaren, Ha en fortsatt trevlig Lördag!
Kommentera
-
Kört med code red i flera år på flera rullar och alldrig haft nå problem.
Skulle tro att du åkt på ett bakslag med det resultatet som du beskriver, dock en stor eloge till butiken som kompenserade dig.
Samtidigt tycker jag dom lagt på en för grann lina åt dig från början så det var väl inte mer än rätt av dom.
Mvh StefanCatch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]
Kommentera
-
Det kommer säkert hända flera gånger, men nu har du en grövre lina som klarar det bättre.
Jag brukar spänna upp mina linor emellanåt, kör sakta med båten och släpper ut en stor wobbler som jag sen vevar in samtidigt som jag fortsätter köra.
Mvh StefanCatch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]
Kommentera
-
Tro inte på vad tillverkarna skriver för "brottstyrka" på deras linpaket, mycket av det stämmer inte, speciellt inte Spiderwire. Om jag inte missminner mig var Spiderwire's lina/linor både tjockare än vad som står angivet på paketet, och brottstyrkan var verkligen heller inte den angivna.
Powerpro och Strike Pro har bra superlinor som är ganska exakta i måtten som står angivet samt godkänd brottstyrka.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
|
13 svar
515 visningar