Strike Wire - Blödig? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Strike Wire - Blödig?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Strike Wire - Blödig?

Tjena sjöbusar och landkrabbor!

Är på väg in i jerk-träsket och har hittat ett trevligt sett till ett bra pris men har en fråga angående linan.
    Tänkte först köra Stealth code red men lyckas inte få tag i den i lämplig dimension. Var nere en vända till
    den lokala butiken nu och de hade Strike Wire 0.36 röd, prefekt! MEN någon som provat denna eller annan
    färgad lite från CWC? Vill inte ha en rosa lina, röda händer och rött spö efter tre turer .

Linan i fråga är en http://www.cwcab.com/redstrike.htm fast i storlek 0.36mm/30kg.

Skit fiske!

efter tre turer så är linan rosa å du slipper få några mera färgade händer
    kör den gröna från dom den färgar av sig den med
    men bleknar snart så du slipper få färg på händerna!
    annars är det den bästa jag provat i linväg till jerk
    och har provat runt en del i början så 5 märken är avklade! och jag fasnade för denna så det vart 1500 met spole! skönt å ha hemma
    JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
    <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Ursprungligen postat av uppsalakille Visa inlägg
      efter tre turer så är linan rosa å du slipper få några mera färgade händer
      kör den gröna från dom den färgar av sig den med
      men bleknar snart så du slipper få färg på händerna!
      annars är det den bästa jag provat i linväg till jerk
      och har provat runt en del i början så 5 märken är avklade! och jag fasnade för denna så det vart 1500 met spole! skönt å ha hemma
      Surt...! Sensmoralen är alltså att det är en kanonlina men att det färgar av sig

Kommentera

Vad jag vet så är all "superlina" vit från början. Har aldrig varit med om en lina som inte bleknar med tiden.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
          Vad jag vet så är all "superlina" vit från början. Har aldrig varit med om en lina som inte bleknar med tiden.
          Det är dom med all säkerhet, (t.ex. så är ju alla kläder/tyger det innan färgning) men har varit med om linor som efter 2-3 kast färgat händer i alla regnbågens färger och som sedan är omöjlig att tvätta av. Just Stealth Code red ska ha nån extra behandling som ska göra att den inte färgar av sig, men hur mycket av det som är bs och marknadsföring vet jag icke.

Att Strike Wire'n blir rosa efter nån säsong eller så kan jag leva med men vill inte ha det kladd som vissa linor ger. Finns dom på forumet som fått korkhandtag helt förstörda pga att linan färgar av sig så extremt efter ett par kast.
          Senast ändrad av Sjodden; 2011-08-23, 19:35.

Kommentera

Har Strike Wire Vertical, den är rödare än vad bilden visar. Den har tappat färg efter en massa turer men inte färgat av sig på korken eller något annat för den delen.

Kommentera

Problemet i det hela är att linans färg sätter sig rätt hårt i korkhandtag, iaf gjorde den för mig. Skitlina. Fick ta väldigt fint sandpapper på handtaget och skölja med ljummet vatten, men korken blev inte helt bra ändå.
              Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
                Har Strike Wire Vertical, den är rödare än vad bilden visar. Den har tappat färg efter en massa turer men inte färgat av sig på korken eller något annat för den delen.
                Om Strike wire'n har samma egenskaper som Vertical är det lungt

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
                  Problemet i det hela är att linans färg sätter sig rätt hårt i korkhandtag, iaf gjorde den för mig. Skitlina. Fick ta väldigt fint sandpapper på handtaget och skölja med ljummet vatten, men korken blev inte helt bra ändå.
                  Var nog din story jag läste.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av perch61, 2025-11-12, 18:32
                  4 svar
                  472 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg perch61
                  av perch61

Startad av frycke, 2026-06-12, 21:32
                  0 svar
                  142 visningar