Någon som hunnit testa denna lina ännu? Är lite sugen att köra den på min Pro Rocket men det som gör mig lite tveksam är just den gröna färgen i kombination med färgsläpp. Bryr mig inte om linan förlorat nästan all färg efter två pass, men om all den färgen satt sig i korkhandtaget och gjort det för evigt grönt är det ju inte lika roligt :P
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nya Strike Wire Predator - Styrka ?
Collapse
X
-
-
SimpZeN
X8 är ju camofärgad så då får du en brunaktig färg istället för grön tror jag. Om den nu släpper lika mycket som Extreme dvs... Ett tips är att blöta hela linan innan du spolar på den så släpper den färg redan då. Och sätter rullen på t.ex. ett ismete spö eller underdel av ett haspel spö med foam handtag när du drar på linan.Ursprungligen postat av TriNitro Visa inläggNågon som hunnit testa denna lina ännu? Är lite sugen att köra den på min Pro Rocket men det som gör mig lite tveksam är just den gröna färgen i kombination med färgsläpp. Bryr mig inte om linan förlorat nästan all färg efter två pass, men om all den färgen satt sig i korkhandtaget och gjort det för evigt grönt är det ju inte lika roligt :P
Alternativt så fiskar du 2 turer med ett spö som har foam handtag
Kommentera
-
Köpte x8 på mässan och spolade på den före senaste fisketuren. Visst är den tystare men jag tycker linupplägget blir sämre.
Dessutom så gick den rakt av vid ett mindre backslag och en av mina nyaste kreationer gick till havsgudarna. Detta tycker jag är riktigt dåligt och jag undrar givetvis vem som ska kompensera mig? Man kan ju tro att en lina med den prislappen kan vara snäppet bättre. Ska också tillägga att det var ett mjukt och löst kast. Blir till att gå tillbaka till Tufline igen, sånt här har jag inte råd med.
Kommentera
-
Jag har testat min lina. Satt på 0.32 gul. Har inte provat dom föregående linorna så jag har inte så mycket att jämföra men men det han sa i butiken var att den nya linan var lite mjukare och att den var mindre "vaxad". Tyckte dock inte att den lät speciellt mycket när jag drämde iväg mina jerkar.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
|
13 svar
488 visningar