Vet att detta är en gammal tråd men kör ändå, jag undrar hur ni gör med förtyngdningen i draget, om man kniper på bly på ståltråden o sen bakar draget smälter inte blyet innen i draget då????
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Egentillverkade havsöringsdrag
Collapse
X
-
Har klurat länge på att testa den här metoden, och nu råkade man ha ett torkhjul och airbrush hemma så köket fick bli verkstad i en vecka hehe.. det var första gången jag provade att använda airbrush och det syns också på måleriet..
Det är två modeller, den ena väger 17g och den andra 15g.
lite av en chansning att dra upp en ett år gammal tråd men ville heller inte starta en ny då det säkert finns 100tals trådar som redan berör ämnet.. men, har lite problem med lackeringen. På ovan och undersidan av draget så blir finishen kanonfin verkligen, möjligen liite för mycket epoxy, men på de smala kanterna känns ytan lite skrovlig och inte helt hundra.
Hur många gånger lackar ni era beten?
blir det likadant med LV-1?
får ibland små små luftbubblor in i lacken, det har jag förstått går att åtgärda med varmluftspistol? Ja/nej?
Tacksam för svar.
Mvh Erik
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggNu ska det tillverkas HÖ drag. Funkar det att tillverka detta med pianotråd? Vilken tjocklek på pianotråd bör man använda? Kan få tag på de flesta tjocklekarna.
Har själv kört med Biltemas rostfria tråd i 0,9 mm:
Draget längst ner har bl.a. gett en öring på 4 kg....det andra några runt 2 kg
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-02-28, 09:49.
Kommentera
-
Hejsan !
Har nu gått över från cernitlera till att börja gjuta mina havsöringsdrag med Rtv silikonform och Polyuretanharts, Formen osv är jag jävligt nöjd med. Ni som gjuter egna drag, kör ni 2delad form eller en enkel? Har ni draget liggandes på "platten" eller ståendes på "högkant" i formen? och hur förtynger ni draget? Tacksam för snabba och proffsiga svar
/putte
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av profilnamnetVinterns skörd, några hemmasnickade firetiger är nästa 'batch':1 Foto
-
Kanal: Betestillverkning
2025-02-24, 20:26 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
712 svar
189 600 visningar