Vilket lim till trasiga jiggkroppar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket lim till trasiga jiggkroppar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Men kan man inte bara värma en liten tunn metallbit och föra igenom snittet och smälta ihop det? Har aldrig testat själv skall tilläggas det var bara första tanken som dök upp i huvudet.
    A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Ursprungligen postat av Kalle Mandelstam Visa inlägg
      Men kan man inte bara värma en liten tunn metallbit och föra igenom snittet och smälta ihop det? Har aldrig testat själv skall tilläggas det var bara första tanken som dök upp i huvudet.
      Funkar toppen, gjorde på det sättet när jag skulle göra mini tailar till spinnare !!
      Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kipp Visa inlägg
        Funkar toppen, gjorde på det sättet när jag skulle göra mini tailar till spinnare !!
        Tack för bekräftelsen!
        A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Tack för alla tips och förslag.
          Jag börjar med snabblim och funkar inte det så blir det MendIt.

Kommentera

Superlim har inte fungerat för mig, det släpper eller blir helt enkelt inte bra.

Är det ett fint snitt delar jag och tar till tändaren och då blir det som nytt, annars reparerar jag det hemma med en värmd hobbykniv.

Man kan knappt se att den är fixad

Kommentera

Ursprungligen postat av Kipp Visa inlägg
              Igår testade jag att värma upp en brytblads kniv och brännde ihop ett gäng jiggar som jag trodde aldrig att det skulle gå att rädda. Det blev faktiskt bättre än väntat Har även testat med snabblim men det funkar inte på alla sortes jiggar...

Kommentera

vanligt superlim är det som gäller vid snabb lagningar ute på sjön.
                mendit är bra om du sitter hemma och fixar trasiga beten.

annars är storm tändare bra, smälta ihop revor. sån där som funkar som en liten jet brännare eller va fan man ska säga.

går å värma en brytbladskniv också å smälta ihop revor med.

men som universal lösning, bra billigt alternativ så skulle jag säga att superlim äger allt.

Kommentera

En gasdriven lödpenna eller lödkolv är klockrent att smälta ihop jiggar med. Bra precision och sotar inte ner jiggarna som en tändare gör och man slipper kladda med lim. Jag köpte en på biltema (verkar dock ha utgått) som ser ut som den jag länkar till. Viktigt är att man kan skruva bort själva lödspetsen då man inte använder den.
                  - My biggest nightmare is that when I die, my wife will sell my fishing tackle for what I told her I paid for it.

backlure.blogspot.com

Instagram @backlure

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
                  712 svar
                  189 060 visningar
                  0 gillar