Men kan man inte bara värma en liten tunn metallbit och föra igenom snittet och smälta ihop det? Har aldrig testat själv skall tilläggas det var bara första tanken som dök upp i huvudet.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilket lim till trasiga jiggkroppar
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Kalle Mandelstam Visa inläggMen kan man inte bara värma en liten tunn metallbit och föra igenom snittet och smälta ihop det? Har aldrig testat själv skall tilläggas det var bara första tanken som dök upp i huvudet.Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kipp Visa inläggFunkar toppen, gjorde på det sättet när jag skulle göra mini tailar till spinnare !!A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kipp Visa inläggFunkar toppen, gjorde på det sättet när jag skulle göra mini tailar till spinnare !!Har även testat med snabblim men det funkar inte på alla sortes jiggar...
Kommentera
-
vanligt superlim är det som gäller vid snabb lagningar ute på sjön.
mendit är bra om du sitter hemma och fixar trasiga beten.
annars är storm tändare bra, smälta ihop revor. sån där som funkar som en liten jet brännare eller va fan man ska säga.
går å värma en brytbladskniv också å smälta ihop revor med.
men som universal lösning, bra billigt alternativ så skulle jag säga att superlim äger allt.
Kommentera
-
En gasdriven lödpenna eller lödkolv är klockrent att smälta ihop jiggar med. Bra precision och sotar inte ner jiggarna som en tändare gör och man slipper kladda med lim. Jag köpte en på biltema (verkar dock ha utgått) som ser ut som den jag länkar till. Viktigt är att man kan skruva bort själva lödspetsen då man inte använder den.- My biggest nightmare is that when I die, my wife will sell my fishing tackle for what I told her I paid for it.
backlure.blogspot.com
Instagram @backlure
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av profilnamnetVinterns skörd, några hemmasnickade firetiger är nästa 'batch':1 Foto
-
Kanal: Betestillverkning
2025-02-24, 20:26 -
-
Svar till Visa upp era nya beten!av MagMånga år sedan jag sist var aktiv på FS.
Förr var det nästan uteslutande gäddbeten som...6 Foton-
Kanal: Betestillverkning
2024-07-15, 20:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
712 svar
189 060 visningar
0 gillar