Era bästa nymfer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Era bästa nymfer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jaha Jörgen...så gled tankarna iväg och här kom en torrfluga á la pheasant tail...

Göran, kan nästan misstänka att det kommer ett försök med Alexandran innan dagen är slut...
    Remember; never test the depth of water with both feet.

Kommentera

Fina grejor. Ska jag vara petig? Så korta stjärten något Och tänk på att torr fluge hackle bara ska vara ett par mm längre än avståndet mellan krok skaft och krok böj när man binder det lodrätt på traditionellt vis..

Jag lånade ditt foto för att visa hur jag menade. Hoppas det går bra?

Clone verktyget i bildbehandlings programmet gör tyvärr att när man kortar hacklet så blir det litet "4 kantigt". Men du ser ju ändå vad jag är ute efter.

Ja, testa en Alexandra du! Det är ju bara bra att du lär dig binda klassiska våt flugor också. Om inte annat så för kunskapens skull. Och vem vet? Om något tag kanske du ger dig på klassiska Lax flugor? Och då har du ju lite av grund handgreppen i våt flugorna.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-05, 10:51.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Blir visst en del freestylande nu...

Kommentera

Man SKA få exprementera litet! Det är ju det som är kul. Och vem vet? Rätt vad det är, så har du hittat på flugan med stort F.

Nu ser hackle längden betydligt bättre ut.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ingen nymph men jag var tvungen att testa nya kameran o jag insåg direkt att jag måste skaffa distans ringar el en macro glugg...

[IMG][/IMG]

nej ni gott folk nu kommer de besök snart o då blir de fiskebilder o
            www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Kan bara säga att jag är imponerad..... För mig som har fingrar som frukostkorvar så är det faaan i mig svårt att fatta hur ni bär er åt! ;-) Heder till er pöjker! ;-)

Kommentera

Örjan, är kroppen vävd? Lite svårt att se...men är den det så hatten av!!!

Kommentera

Har själv skaffat mig en mentor och förebild...Göran som ag bara är så tacksam för att han hjälpt mig in i detta och som bistår mig med svar på alla idiotiska frågor när jag kör fast...och han har fått stå ut med många som om ni själva hade fått se hade smålett åt...bindmönster har jag fått in absurdum...lite som att ösa ur vishetens källa...hatten av Göran!

Och Jörgen, det du skrev om att använda en loopingögla med fingrarna...där du rentav beskrev det handfast hur man gör...ja det har bara varit så hälpfullt att du inte anar...var lite på väg att ge upp allt vad dubbing heter och nu funkar det klockrent utan hjälpmedel!

Örjan, det du skrev om fisketurer uppe i lappriket gav mersmak och lär nyttjas till nästa säsong...hoppas jag kan komma tillbaks lite till dig och be om råd av avser packning, utrustning och resväg! Året efter det så bär resan av till Grönland...

Nu återstår snart bara en sak...att egenhändigt fånga nåt på flugspöt och då helst på nåt man knutit själv...här tror jag att jag kan räkna med lite hjälp från Göran!

Så som avslutning vill jag bara säga det att jag är glad att ha kamrater som er som hjälpt mig in på nåt som bara känns roligare o roligare!!!
                  Senast ändrad av Knaspeter; 2011-03-05, 19:56.

Kommentera

Ursprungligen postat av Perragreven Visa inlägg
                    Kan bara säga att jag är imponerad..... För mig som har fingrar som frukostkorvar så är det faaan i mig svårt att fatta hur ni bär er åt! ;-) Heder till er pöjker! ;-)
                    Det spelar ingen större roll hur fingrarna är byggda, det minsta jag kan ha i vantar är storlek XL men dom är gränsfall.
                    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Knaspeter Visa inlägg
                      Örjan, är kroppen vävd? Lite svårt att se...men är den det så hatten av!!!
                      Ja bakkroppen är vävd

Ursprungligen postat av Knaspeter Visa inlägg

Örjan, det du skrev om fisketurer uppe i lappriket gav mersmak och lär nyttjas till nästa säsong...hoppas jag kan komma tillbaks lite till dig och be om råd av avser packning, utrustning och resväg! Året efter det så bär resan av till Grönland...

Så som avslutning vill jag bara säga det att jag är glad att ha kamrater som er som hjälpt mig in på nåt som bara känns roligare o roligare!!!
                      Ja Peter det är bara o säga till så hjälper jag till med det jag kan
                      www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
                      1 svar
                      1 320 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg SharkGirl  
                      Arbetar...
                      X