dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Då vart nattslände samlingen komplett (fattas en fluga), detta är uppsättningen av flugor som kommer användas när det gäller fiske med nattsländor. Givetvis så finns dessa även i gult och brun/ljusbrun och andra storlekar. Enda som saknar i denna samling är husbyggande nattslände larv med "stenhus", kommer att göras som på beskrivningen lägre upp i tråden

Click image for larger version

Name:	20120229_012.jpg
Views:	1
Size:	637,9 KB
ID:	1762008
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Ja, nu har du ju täckt Nattsländorna på ett bra sätt. Ska låna det här mönstret av dig om det går bra?

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Alla mina mönster och kreationer är för allas bruk, skulle man utvekla flugor och inte ge ut tipsen till nån så skulle inte flugbindandet utvecklas. Den du har ringat in är verkligen enkel att binda.

Foambakropp, vinge över den, en liten foamremsa som man drar över thorax, benen/hacklet gjorde jag en dubbingögla som jag la hjorthår i och tvinna, sen bara vika över foamremsan avsluta med huvud och knut. Sen bara och frisera flugan.

Den flugan har nog en riktigt bra flytförmåga, funkar nog kanon i strömmande vatten
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

• En bra inställning!

Och när jag såg din foam Nattslända, så blev jag för första gången på ett bra tag sugen på att sätta mig vid städet.

Tackar för bind beskrivningen oxo.

Kommentera

• dagens fluga för ca 21 år sedan. Detta är mina första flugor som jag gjorde när jag var 15 år, självklart med hjälp av en erfaren flugbindare då. Råkade hitta dessa i en gammal låda med gamla fiskeprylar......kul kul att de e kvar iaf. Hittade även min hemma gjorda fluglåda i trä som jag gjorde i 9:an bild på den kommer imon, vill inte väcka frugan för ett foto......arg fru och sjuk son är ingen höjdare :-P

Click image for larger version

Name:	12030022.jpg
Size:	603,4 KB
ID:	1762029

Ska se om amn kan hitta gångjärn till lilla fluglådan och spara första flugorna i den. Finns nog lite plats i whiskey hyllan för den

Kommentera

• Se där ja! Måste vara jätte kul att hitta dem igen. Man kan ju se att du har en gryende talang för bindandet redan på den tiden. De stora huvudena är ju ett fel som de flesta gör i början. Mina bind tråds huvuden var gigantiska när jag började. Tyvärr finns inga av dessa flugor kvar i min ägo längre. Slängde dem väl? Eller så kom de bort i någon flytt? Som så mycket annat har gjort.

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	12030024.jpg
Size:	394,8 KB
ID:	1762036

så en bild på fluglasken man gjorde i klass 9, får klä den med några foam remsor o spara första flugorna i den samt ställa den i whiskey hyllan som prydnad =D

Kommentera

• Den där låddan pryder sin plats. Ska du inte ha den på någon hylla i flug bindar hörnan då?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                    Den där låddan pryder sin plats. Ska du inte ha den på någon hylla i flug bindar hörnan då?
                    hehehe joo om de fanns nån plats där så skulle den kunna vara där......lite stökigt och överfullt med prylar för tillfället

Kommentera

• Du får helg städa min vän.

I dag lyckades jag masa mig ned framför städet och sno ihop några av dina foam kroppade Nattsländor och ett litet gäng Charlie Boy Hopper. Så nu är inte städet så dammigt längre.

Väntar på ving brännare från Json också. Till Getingar b.la.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
                      1 svar
                      1 315 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg SharkGirl  
                      Arbetar...
                      X