dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Glad att den imsen inte är äkta vara! Det är en Svart änka. Giftig så att det räcker till och blir över. Men imitationen har ju sting ändå
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Gott och blandat
      Click image for larger version

Name:	IMG_9351.jpg
Views:	1
Size:	281,6 KB
ID:	1773300Click image for larger version

Name:	IMG_9352.jpg
Size:	301,3 KB
ID:	1773301Click image for larger version

Name:	IMG_9353.jpg
Size:	283,7 KB
ID:	1773302
      Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

• dom där magic head trattarna ger flugor med mjuka rörliga fibrer en äckligt fin gång i vattnet, har testat trattar på några av mina baitfish med fishskull. Verkligen slingrar sig fram i vattnet. Hugger inte fisken på en fluga med den gången då är dom inte på hugget helt enkelt
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Ja, det blev riktigt fin gång på dom. Kanske lite stora krokar på baitfishen, jag vet inte riktigt. Nån form av nästan-cirkelkrok. Hade lite ont om vettiga krokar med rakt öga.
          Maraboutrattarna blev inte särskilt bra tyvärr, är nedögda krokar, så dom snurrar som en jämra Vibrax i vattnet.

Kommentera

• Njaaee tror nog att krokarna kommer att fungera, vanliga vobblers har 2-3st 3-krokar som hänger o dinglar och fisken fastnar i dessa
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Att kroka är nog inget problem, det är gången jag oroar mig över, eller snarare risken att det inte blir någon direkt gång..

Nåja, det blir säkert bra i slutänden.

Kommentera

• I dag så knep jag mina första 2 st torrfluge bågar för säsongen på min egenhändigt komponerade Nattslända Foam filuren # 12. Det enda som inte är foam på denna fluga är som ni ser hacklet.

Likaså fick en med fiskare en sådan fluga av mig och hade också en båge på som han tyvärr tappade. Och detta trots att det var gott om kläckande Fjäder mygg. Så helt kass är flugan ju inte. Och tål bra med stryk dessutom.

Bind beskrivning här: http://www.fiskesnack.com/forum/show...-fluga/page115

Senast ändrad av Jock Scott; 2014-04-30, 17:46.

Kommentera

• Grattis Jock.

Var ute själv härom dagen i regnbågs pölen. Det vakade på bra, men problemet var den att det alltid var ca 1 m från flugan.
                  Så det blev inget den dagen

Kommentera

• Tackar så mycket!

Ja, det där med att fisken vakar de där retfulla 1 - 2 m för långt bort kan ju få nerverna att vibrera rejält!

Det som möjligen kan hjälpa är att knyta på en ganska tung nymf som ploppar en del när den slår ned i vattnet.

Firren, brukar komma farande då för att kolla vad det var för något? Och gillar den vad den ser? Då är fighten igång!

Hoppas att du får ett riktigt skitfiske nästa tur!
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-05-01, 20:16.

Kommentera

• idag blev det några coneheads zuddler mina första faktiskt

Click image for larger version

Name:	IMG_3010.jpg
Size:	1 016,2 KB
ID:	1773343

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X