dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fint bundna de där. Till Gäddorna antar jag? I så fall? Så är jag säker på att de kommer att gilla den.
    Zuddler, påminner en hel del om en diskretare variant av Lady Gaga streamern.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Fint bundna de där. Till Gäddorna antar jag? I så fall? Så är jag säker på att de kommer att gilla den.
      Zuddler, påminner en hel del om en diskretare variant av Lady Gaga streamern.
      Storöringsgodis..

Kommentera

• Det duger de säkert fint till också.

Kommentera

• Ja det tror jag nog Jock

Dagens flugor : baitfish

Click image for larger version

Name:	IMG_3013.jpg
Views:	1
Size:	992,1 KB
ID:	1773348

Kommentera

• Du är riktigt bra på att binda du!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
              I dag så knep jag mina första 2 st torrfluge bågar för säsongen på min egenhändigt komponerade Nattslända Foam filuren # 12. Det enda som inte är foam på denna fluga är som ni ser hacklet.

Likaså fick en med fiskare en sådan fluga av mig och hade också en båge på som han tyvärr tappade. Och detta trots att det var gott om kläckande Fjäder mygg. Så helt kass är flugan ju inte. Och tål bra med stryk dessutom.

Bind beskrivning här: http://www.fiskesnack.com/forum/show...-fluga/page115

Var ned till Bjöka dammen i kväll igen. Efter ett tag vakade en fisk på lämpligt avstånd. Ut med Foam filuren ....Och smack! Så knep bågen flugan. Missade ett mothugg senare också på samma fluga när jag stod och halv sov.

Här är den båge som vakade och tog flugan:

Kommentera

• blev caddis larver igårkväll

Click image for larger version

Name:	IMG_3019 copy.jpg
Views:	1
Size:	957,5 KB
ID:	1773434

Kommentera

• Ooh du! De där var fina. Det är så att man funderar på att beställa några av dig.

Kommentera

• haha ja tackar! Måste säga att flugbindningsintresset har ökat stadigt. Sista halvan av förra säsongen så fiskade jag bara på eget, självklart kändes det extra bra när man fick fisk på sina kreationer.

I år har intresset ökat... märks även på kontot

Kommentera

• Nu vill jag se andra lägga upp lite bilder.. Eller är alla klara med sina askar inför säsongen? (;

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X