Fina poppers det dära. Tog det lång tid att binda?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dagens fluga
Collapse
X
-
Njää, bindandet är ungefär samma som en vanlig sheephead, det är typ samma innehåll.
Bucktail, glitter, dubbingloop med mer glitter, fjädrar, craft fur, och sen bara på med popperskallen.
Eller tja, jag sätter oftast på skallen på tuben först förstås... men jaja.
Själva skallarna var lite mer meck med, och blev väl helt ok, men inte mer än så. Får se om dom står emot ett par bett eller om det blev engångspoppers.Har man satt yxan i båten får man ro som fan.
Kommentera
-
Nästa laddning poppers.
Den rödvita är gjord med köpehuvud (rainy's). Rätt mycket hårdare skum än i mina hemsnickrade, så jag gissar att de hemgjorda blir engångspoppers... fast bra mycket billigare, köpevarianten ligger ju på 36 kr st.
Huvudena sitter löst på dom här, så man kan fiska dom som flashflugor om andan skulle falla på.
Får försöka leta reda på nån foam som är lika hård och fin att arbeta med, så man kan måla och lacka själv utan att behöva sälja en njure...
Har man satt yxan i båten får man ro som fan.
Kommentera
-
Abborrgodis
Kustgodis
Craft fur zonkers (på 55mm waddington)
Diver av överblivna bitar från popperhuvudena (på Ad Swier 6/0)
Pimpad enkelkrok #1 (har bytt större delen av mina spinnbeten till en sån)
Inte direkt flugbindning, men några piffade jiggar också: man kommer långt på gummiben och mirage flash.
Har man satt yxan i båten får man ro som fan.
Kommentera
-
PUR-skum får ta och kollas upp. Vet hur ordinarie PUR beter sig, så det kan tänkas att skummet är spot on.
EDIT
Snabb googling gav att det är vanligt fogskum?
Tror den blir lite för spröd när man väl skurit till den, den var jävligt smulig att jobba med när jag gjorde terrariebakgrunder av den iaf.Senast ändrad av Troll; 2014-07-07, 18:54.Har man satt yxan i båten får man ro som fan.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
|
1 svar
1 320 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg