dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag tror mig ha hittat problemet. (Tid i video klippet 1:53 ) Så snurrar du ihop tråden ett par - tre varv i tomma luften innan du lägger lindningarna på huvudet. Då är det inte så konstigt att det bromsar och hugger.

Kolla på detta klipp vid 0:46 och en bit framåt https://www.youtube.com/watch?v=M4_bTvODnuY
    Senast ändrad av Jock Scott; 2015-01-09, 19:20.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Först tyckte jag du hade fel, men du har ju för fasen helt rätt. Jag satte mig och analyserade hur jag gjorde knuten och visst, det blir ett halvvarv för mycket. Så nu får jag lära om, vilket förnöjer men jäklar vad svårt det är! Tekniken jag hade sitter djupt i muskelminnet.

Då har man suttit och gjort fel i flera år utan att bry sig förräns nu. Haha. Manligt!

Kommentera

• Kvällens gobit.
        Click image for larger version

Name:	DSC_0530.jpg
Views:	1
Size:	981,6 KB
ID:	1776881

Kommentera

• Sjyrre.
          Vad är det? Ingen nordisk insekt va´?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sittin Visa inlägg
            Först tyckte jag du hade fel, men du har ju för fasen helt rätt. Jag satte mig och analyserade hur jag gjorde knuten och visst, det blir ett halvvarv för mycket. Så nu får jag lära om, vilket förnöjer men jäklar vad svårt det är! Tekniken jag hade sitter djupt i muskelminnet.

Då har man suttit och gjort fel i flera år utan att bry sig förräns nu. Haha. Manligt!
            Whip finish verktyget är minsann inte så självklart att lära sig att använda. Jag minns att jag var nära att slänga "skiten" i papperskorgen ett par gånger när jag försökte att lära mig att använda det.

Citat: Då har man suttit och gjort fel i flera år utan att bry sig förräns nu. Haha. Manligt! #

He, he, he! Ja, det sägs ju att vi killar, har taskig simultan förmåga. Kanske är det därför jag har problem med att t.om. gå och tugga tuggummi på samma gång

wolevoo? Jäkligt läcker Nattslända den!
            Senast ändrad av Jock Scott; 2015-01-10, 21:26.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sittin Visa inlägg
              Sjyrre.
              Vad är det? Ingen nordisk insekt va´?
              Hehe. Jo det är en kläckande nattslända. Den ligger fint i ytfilmen.

Kommentera

• Var ett tag sen märker jag. Fan vad ont om flugtid man har med två småkryp hemma...

Blandade ministreamers (#14), haröron (#14) och jiggnymfer (#12)

Name:	IMG_9351.jpg
Size:	569,4 KB
ID:	1776886
                Thunder Creeks i #8 (hullinglöst) och #12 (hulling)

Name:	IMG_9353.jpg
Size:	655,9 KB
ID:	1776888Click image for larger version

Name:	IMG_9354.jpg
Size:	572,6 KB
ID:	1776889
                En hittepåfluga av material som låg framme.

Name:	IMG_9352.jpg
Size:	586,9 KB
ID:	1776887
                Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

• Snus fina allihop! Gillar dina Thunder creek streamers i synnerhet.

Förstår att det blir tunt om tid till fiske aktiviteter när man har småttingar hemma. Får väl bli sent på kvällen som du kan sätta dig vid städet antar jag? Men å andra sidan så blir det kanske en eller 2 st stor fiskare till i familjen så småningom.

Kommentera

• Jo, unge herrn ska få testa på pimpelfiske i februari enligt plan, vi får la se hur det urartar. Han är bara tre än, så det finns gott om tid att indoktrinera honom :P

Thunder creek är ett rätt fint mönster iaf. Ser fram emot att få testa dom i vår i Hemligån.
                    #12:orna däremot var ett härke att binda; bucktail på så små flugor är lite overkill egentligen...
                    Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

• Pimpelfiske och för all del litet Aborre mete, är en alldeles utmärkt början på sport fiske karriären.
                      Farsan, släpade ju med mig på mete när jag var så där en 6 -7 år gammal. Och se vart detta tog mig?

Så om några år, så kanske du får svår konkurrens vid vattnen.

Sådana små T.C. kan nog vara giftiga när Öringen jagar små fisk stimmen skulle jag tro? Om du har Elritsa i denna å? Så lär de där flugorna vara väl värda att pröva.
                      Senast ändrad av Jock Scott; 2015-01-13, 20:24.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X