Jag är nog inne i en maskanda fas i min flugbindning (Göteborgshumor när den är som sämst
)
Sanningen är den att jag inhandlade Magic Tool i somras och har använt den en del för att dubba kroppar och huvuden av den mindre typen (om man jämför med One Worm som är stor) med gott resultat. Det är häftigt hur man kan blanda fjädrar och andra material för att få ett helt annat djup i texturen. Det känns och ser mer levande ut och dessutom kan man smyga in lite Ice dub eller annat glitter för lite extra effekt.
Ytterligare en mask:

I den röda bytte jag ut tuppfjädern mot ytterligare ett softhackel och fick istället en spretigare kropp med mer liv en den kompaktare lillebrorsan som skymtar i bakgrunden.
)Sanningen är den att jag inhandlade Magic Tool i somras och har använt den en del för att dubba kroppar och huvuden av den mindre typen (om man jämför med One Worm som är stor) med gott resultat. Det är häftigt hur man kan blanda fjädrar och andra material för att få ett helt annat djup i texturen. Det känns och ser mer levande ut och dessutom kan man smyga in lite Ice dub eller annat glitter för lite extra effekt.
Ytterligare en mask:
I den röda bytte jag ut tuppfjädern mot ytterligare ett softhackel och fick istället en spretigare kropp med mer liv en den kompaktare lillebrorsan som skymtar i bakgrunden.
jag tar gärna emot tips och ideer på hur jag kan förbättra mina flugor.

Kommentera