dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Whiskey fly t.ex.

Tät linda en bit flat silver tinsel till kroppen. Dvs. inga glipor mellan varven av flat tinsel, och den ska vara så slät du bara kan göra den? Ribba sedan denna kropp med oval silver tinsel Och sedan på med en orange marabou vinge.

Du kan ju sätta marabou vinge på vilken vingad streamer som helst om du vill?
    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-11-13, 19:09.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• jaadu de finns en hel del nått som är att börja är en enkel att binda.

wooly bugger

mycke lätt att med och fångar mycke sen är det bara att
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Dagens
        Bifogade filer

Kommentera

• får du ingen fisk på dom där, då är de fel på fisken.......förut satt att gula forssländan står på menyn då
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

• de var super snygga prova att fiska med en e 12a med svart kropp

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	IMG_0705[1].jpg
Views:	1
Size:	560,7 KB
ID:	1765071
              kvällens fluga! inte speciellt snygg men dock jävligt bra!
              hacklet får agera både vingar och ben.

Kommentera

• Fin myra! Och det behöver ju inte vara en på hår strået när exakt imitation som tar en halv timme att binda för att en fluga ska vara bra. Bara siluetten är den rätta så....
                Senast ändrad av Jock Scott; 2012-11-14, 10:25.
                What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• ofta är det dessa enkla flugor som fungerar bäst av nån konstig anledning. Kanske man som flugbindare inbillar sig att de fångar mer fisk om flugan har exakt antal ben, antenner osv.

Är själv ibland lite för petig när man binder sina flugor, så man har börjat leta efter "genvägar" till lättare flugor och få till siluetten bra. Mina foamsländor har fungerat bra visserligen men mest framgång har jag haft med min bruna variant som är väldigt enkel, foam bakkropp, 2 plast vingar och ett parachute hackel under flugan.

Det ska vara lätt att binda ett mönster, men ibland är det kul att binda lite realistiska flugor bara för nöjesskull

Kommentera

• Det är väl som Sören Lindroth skriver i sina böcker, främst den om nattsländor: vissa flugor fångar mer fiskare än dom fångar fisk.
                    Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

• inte så många streamers/fiskmitaioner i den här tråden tycker jag...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X