dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag tror att du litet över kritisk när det gäller dina flugor. Ser säkert bättre ut än du beskriver dem.

All början med dubbing bliver svår. I synnerhet detta med att ta lagom med material. Man resonerar lätt när man tittar på den i ens ögon, pytte lilla tussen man håller i att " - Det här kommer aldrig att räcka!" Och så tar man en nypa material till för säkerhets skull. Och upptäcker när man gjort klart kroppen att flugan ser ut att vara hög gravid.

Men man lär sig efter hand att få en viss mag känsla för detta med mängden material.
    Så hav förtröstan!
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Sv: dagens fluga

En gräshoppa

Streamerkrok #12
      Foamkropp
      Undervinge av Flash och webwing
      Vinge av renhår.
      Grizlyben tan.
      Bifogade filer
      Senast ändrad av Pöla; 2012-12-17, 19:27.

Kommentera

• Där har du en fin attraktor torris nästa säsong. Har haft en del bra fisken med liknande gräshoppor på storlek 10 streamer krok. Även då när det inte har vakat just någonting. Men då har jag tvärt emot hur man ska fiska en sådan land insekt. Så har jag fiskat den som en Streaking caddis. Dvs. ganska fort så att den har plogat ytan.

Men det har hänt att fisk har tagit den när den har legat stilla också.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2012-12-17, 20:13.

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	IMG_20121217_232509.jpg
Views:	1
Size:	356,0 KB
ID:	1765477

Kvällen avslutades med denna. Det är inget mästerverk för de som binder tuber men jag är nöjd.
          sigpic

Kommentera

• hade tråkigt och testade binda en ny nattsländepuppa. Men icke är inte helt nöjd

Click image for larger version

Name:	nattpuppa3 (Small).jpg
Size:	42,2 KB
ID:	1765482
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	image.jpg
Size:	493,0 KB
ID:	1765484 haröra är en lätt fluga att binda men också ruskigt effektiv för öring och det mesta sorry för att bilden är på fel håll

Kommentera

• blev lite harr godis för de kraftiga partierna i älvarna ikväll med

Click image for larger version

Name:	DSC_0211 (Small).jpg
Size:	85,1 KB
ID:	1765485

Återstår och se om harren gillar flugor som glimmar, silkesfloss ribbat med koppartråd, påfågelherl och guldskalle. Vad kan gå fel
                FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

• Inte mycket kan jag säga. De där "sjunk bomberna" borde alla gånger ta en hel del Harr. Är riktigt avundsjuk på dig som har den fina firren i dina fiske vatten.
                  Här nere lyser ju tyvärr Harren med sin frånvaro.

Kommentera

• mina vatten, njaaeeee får nog ta bilen o brumma i några timmar för att komma till de bra vattnerna. 4 timmar minst för att komma till någorlunda bra vatten. Men det är en kostnad och resa jag bekostar mig på mer än gärna =D

Kommentera

• O.k.

Ja, 4 timmars enkel resa är ju inte "en sväng runt kvarteret" precis. Men jag hade resonerat precis som du om jag hade haft det rese avståndet till ett gött Harr fiske.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X