dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Copper John Varianter

Blev ett par flugor igår kväll

Copper John bunden på nymfkrok storlek 12.

Click image for larger version

Name:	_MG_6038.jpg
Views:	1
Size:	284,1 KB
ID:	1765813

Copper John bunden på partridge flash point barbless hook size 18.

Name:	_MG_6033.jpg
Size:	377,9 KB
ID:	1765814

Copper John bunden på nymfkrok storlek 12, tupphackel, och självlysande BH.

Name:	_MG_6040.jpg
Size:	299,0 KB
ID:	1765815
    sigpic

Kommentera

• Fina Coppers!

Grym för Harren och Öringen. Jag band några förra året men konstigt nog verkar inte bågen här i mina vatten vara speciellt intresserade av den trots flera försök. Däremot små varianter av Prince nymfen på # 14 och 16 var en höjdare. Dock med med en brun, tunn, hackle strå stjärt istället för biots och en liten tuss vitt garn som ving säck. Dvs. Hökensås varianten:

Jag binder dock mina med bara ett varv front hackle. Kroppen är som vanligt Påfågel herl.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2013-01-29, 12:28.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Tackar tackar!

Dessa får följa med i asken till Kallifornien om två veckor men alla är nästan lite väl stora Storlek 22 och mindre har jag blivit rekommenderad att binda på. Tyvärr har jag inget mikroskop så 18 och 20 ha jag bundit. Usch, pilligt, svårt och det tar lång tid.
        sigpic

Kommentera

• Åh? Så du ska "over there" och fiska? Lyckost!

Nä, fy för bövelen för att binda på mindre än # 18! Den storleken är ju pillrig bara den om man ska ha flera olika detaljer på flugan. Men du kanske kan komma åt att köpa sådana småttingar på plats?

Kommentera

• Ja, det ska bli trevligt

Det är det som är tanken. Vi kommer dels fiska med sånt smått men också med ägg imitationer. Håll dig uppdaterad på sidan Finns ju översättning nu och allt
            sigpic

Kommentera

• Här är ett bra grund recept http://b.vimeocdn.com/ts/157/152/157152620_295.jpg Sen är det bara att improvisera.

Liten beskrivning på min Redhead.
              Krok 4/0 först Bucktail sen Big fly fiber över och under sen lite Flashabou och en bunt bucktail åt fel håll flashabou igen , Hjorthår i 3 omgångar som huvud, ögon och uvlim.
              Senast ändrad av tepe66; 2013-01-29, 16:37.

Kommentera

• Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
                Ja, det ska bli trevligt

Det är det som är tanken. Vi kommer dels fiska med sånt smått men också med ägg imitationer. Håll dig uppdaterad på sidan Finns ju översättning nu och allt
                Ska hålla koll på sidan. Man blir ju nyfiken på hur det är att fiska där? Och så vill man ju veta om du drar några riktiga fetingar också.

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	IMG_0490.jpg
Size:	49,7 KB
ID:	1766685

kvällens skapelse, en bäckslände nymf :-D

Kommentera

• Ruggigt natur trogen! Såg man inte krok öglan i fotot. Då skulle man tro att det var äkta vara. Imponerande!

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	image.jpg
Size:	100,7 KB
ID:	1766686
                      Gjorde någon slags torrfluga size 16!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X