dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Click image for larger version

Name:	IMG_9193.jpg
Views:	1
Size:	340,8 KB
ID:	1766749Click image for larger version

Name:	IMG_9194.jpg
Size:	223,4 KB
ID:	1766750Click image for larger version

Name:	IMG_9196.jpg
Size:	243,5 KB
ID:	1766751Click image for larger version

Name:	IMG_9197.jpg
Size:	253,5 KB
ID:	1766752Click image for larger version

Name:	IMG_9198.jpg
Size:	247,7 KB
ID:	1766753

Lite gäddgodis.
    Sheephead-flugan kommer nog kasseras till förmån för nåt bättre, det gröna i huvudet är sheepfleece, ett material jag blev djupt besviken på. Hade förväntat mig fårull med mycket underull, inte nåt som känns som 18 cm lång mjuk bucktail med marginell förekomst av underullen...
    Kanske fick ett måndagsex, men jag håller mig nog till sculpin wool i framtiden, och låter den där långa gröna smörjan användas som svansar istället.
    Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

• dom där får nog den mest köldstela madammen att hugga, nästan så man själv vill hugga tag i dom =D
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	bild(1).jpg
Size:	45,3 KB
ID:	1766756
        Testade göra en "hoffmans lågtflytande nattslända" med mitt uv resin som ja fick hem idag :-D hade inte rätt krok hemma så ja fick ta en annan mot vad som stod i beskrivningen, men ja tycker nog att resultatet blev bra ändå. Men kan verkligen rekommendera det alla som inte har bundit med uv lampa och uv resin att testa! riktigt roligt och blir klockrent resultat!
        Vill ni binda denna fluga så finns det beskrivning på allt om flugfiskes hemsida!

Ni får ursäkta den dåliga kvaliteten på bilden :-P

Kommentera

• Ursprungligen postat av axion119 Visa inlägg
          [ATTACH=CONFIG]50754[/ATTACH]
          Testade göra en "hoffmans lågtflytande nattslända" med mitt uv resin som ja fick hem idag :-D hade inte rätt krok hemma så ja fick ta en annan mot vad som stod i beskrivningen, men ja tycker nog att resultatet blev bra ändå. Men kan verkligen rekommendera det alla som inte har bundit med uv lampa och uv resin att testa! riktigt roligt och blir klockrent resultat!
          Vill ni binda denna fluga så finns det beskrivning på allt om flugfiskes hemsida!

Ni får ursäkta den dåliga kvaliteten på bilden :-P
          vad har du använt som vingmaterial till denna ? Hur fungerar det när det blir blött. Har testat några realistiska vingar men de jag hade sög upp vatten som en tvättsvamp och vart sladdrig.
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

• Hemingway's caddis wing, samma som används i videon ;-D finns på mistpool.com
            Materialet är av någon form av plast så tror inte det kommer vara ett problem att det tar åt sig vatten .

Kommentera

• ok de vart färdiga vingar, blir bra resultat med sådana. Men tyvärr så har man mer eller mindre blivit allergisk mot alla dessa färdiga delar man binder på en fluga. Får fortsätta med klassiska E12 fjädrar till mina nattsländor jag =D

Kommentera

• Ja man ska inte underskatta klassiska material ;-D ofta funkar dom minst lika bra !

Kommentera

• Ja nästan bättre och dessutom enklare att binda med. Men vill man ha realistiska vackra flugor så måste man använda dessa syntetiska ben och vingar.

Kommentera

• Vill bidra med mitt strå i stacken
                    Ska föreställa en corixa.
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20130220_191023.jpg
Size:	785,3 KB
ID:	1766759Click image for larger version

Name:	IMG_20130220_191028.jpg
Size:	492,6 KB
ID:	1766760

Kommentera

• Ser bra ut!

Testa med att montera någon slags mindre flyt kropp i den bakre delen av kroppen. Då när du slutar att dra i linan, så stiger Corixan sakta med baken först precis som den äkta varan. ( Den har ju luft förrådet baktill på kroppen ). Fisken kan bli mycket lockad att ta den då.

Baggen, brukar ju ta några knyckiga simtag. Stiga sakta under några få sekunder och sedan börja att simma igen.
                      Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-20, 19:50.
                      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
                      1 svar
                      1 320 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg SharkGirl  
                      Arbetar...
                      X