Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dagens fluga
Collapse
X
-
Fina Coppers!
Grym för Harren och Öringen. Jag band några förra året men konstigt nog verkar inte bågen här i mina vatten vara speciellt intresserade av den trots flera försök. Däremot små varianter av Prince nymfen på # 14 och 16 var en höjdare. Dock med med en brun, tunn, hackle strå stjärt istället för biots och en liten tuss vitt garn som ving säck. Dvs. Hökensås varianten:
Jag binder dock mina med bara ett varv front hackle. Kroppen är som vanligt Påfågel herl.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-01-29, 12:28.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
-
Åh? Så du ska "over there" och fiska? Lyckost!
Nä, fy för bövelen för att binda på mindre än # 18! Den storleken är ju pillrig bara den om man ska ha flera olika detaljer på flugan. Men du kanske kan komma åt att köpa sådana småttingar på plats?What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Här är ett bra grund recept http://b.vimeocdn.com/ts/157/152/157152620_295.jpg Sen är det bara att improvisera.
Liten beskrivning på min Redhead.
Krok 4/0 först Bucktail sen Big fly fiber över och under sen lite Flashabou och en bunt bucktail åt fel håll flashabou igen , Hjorthår i 3 omgångar som huvud, ögon och uvlim.
Senast ändrad av tepe66; 2013-01-29, 16:37.
Kommentera
-
Ska hålla koll på sidan. Man blir ju nyfiken på hur det är att fiska där? Och så vill man ju veta om du drar några riktiga fetingar också.Ursprungligen postat av diedose Visa inläggJa, det ska bli trevligt
Det är det som är tanken. Vi kommer dels fiska med sånt smått men också med ägg imitationer. Håll dig uppdaterad på sidan
Finns ju översättning nu och allt 
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Storlek 22 och mindre har jag blivit rekommenderad att binda på. Tyvärr har jag inget mikroskop så 18 och 20 ha jag bundit. Usch, pilligt, svårt och det tar lång tid.
Kommentera