dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• He, he, he! Jo, jag kan tänka att det skulle vara värt ett klipp på Tuben. Men ta för all del med dig litet fler flugor. Jag tror nog inte att du vill missa torrfluge fisket bara för att få se mig käka hatt....Eller?

Edit. Fick i dag det där Zap A Gap, snabb limmet med pensel i locket som du hjälpte till att leta reda på åt mig förra veckan. Funkar klockrent! I dag ska det bindas foam Gräshoppor!
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-09, 10:49.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	849,7 KB
ID:	1767293Click image for larger version

Name:	image.jpg
Size:	849,7 KB
ID:	1767293
      Ny inköpt! Imorgon efter jobbet ska vi se om det går att binda på ;-D

Kommentera

• Återkom med rapport, har funderat på och köpa den eftersom den har tubnålen.

Click image for larger version

Name:	DSC_0482.jpg
Size:	182,0 KB
ID:	1767294

Sen till dagens binderier ett gäng bruna dagsländor
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Designmässigt är det där städet väldigt läckert. Ska bli intressant att höra hur det är att binda på?
          Smala och fina käftar har det, så att binda på små krokar blir ju trivsamt. Dessutom gott om plats bakom kroken i städet även för den som har stora händer och grova fingrar.

Du är verkligen grym på att binda sländor du mojo!
          Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-12, 09:01.

Kommentera

• Tackar !

Kombinationen av Json, Marc Petitjean och Mårten Oeland vart bra, får se hur dessa rackare fungerar ute i fält sen. Har nästan förnyat hela dagslände samlingen i vinter
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Jo, det combot blev ju riktigt bra.

Jag har bundit några bruna dagsländor i storlek 14 jag med. Man vet ju inte om Vass sländan kommer igång lika bra i Björka igen som den gjorde förra året i början av maj och under ett par veckor framåt? Då den var klart över representerad i förhållande till Vulgatan.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-12, 10:06.

Kommentera

• Ursprungligen postat av axion119 Visa inlägg
                [ATTACH=CONFIG]52770[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]52770[/ATTACH]
                Ny inköpt! Imorgon efter jobbet ska vi se om det går att binda på ;-D
                Har nu provat städet, tycker att det funkar riktigt bra! Men ska binda lite mer än 3 flugor innan ja kan ge det en rättvis bedömning ;-D

Kommentera

• Lite bucktails i #4 för kustfisket.

Name:	IMG_9236.jpg
Size:	360,2 KB
ID:	1767426

Två bucktailtuber för Norrköping. Insticksmodulerna med olika tungstenskoner fick inte vara med på bild.

Name:	IMG_9238.jpg
Size:	395,9 KB
ID:	1767427

Woolly bugger i svart och vitt.

Name:	IMG_9240.jpg
Size:	256,3 KB
ID:	1767428

En fin uppsättning haröron.

Name:	IMG_9251.jpg
Size:	262,5 KB
ID:	1767430

Närbild på de olika sorterna (5 av varje)
                  #16 guldhuvud respektive förtyngd, #12 med silverskalle, guldskalle och förtyngning, #8 (kort skaft) med orange skalle. Bara #14-versionerna kvar att göra, och de där med hackel, och de där med vingsäck, och ....

Name:	IMG_9252.jpg
Size:	268,9 KB
ID:	1767431

Här har vi ett svårartat fall av "jag fick lite skit över och hade tråkigt, undrar om det kan vara nåt att ha".
                  Kropp helt i hare's wiggle dub, brun. Rygg över bakkroppen av fasanstjärt, så även vingsäcken över thorax. Guldribbad. Är inte helt nöjd med "benen" över thorax, dom är lite för stela. Stoppade mest in lite skräp i dubbingöglan för att se hur det skulle bli. CDC eller rapphöna däremot blir säkert finfint.
                  Den stora frågan är: på streamerkrok i #12, vad föreställer den?
                  Föreslå gärna lämpliga modifikationer i övrigt, färger, storlekar, etc etc. Jag gillar den av nån anledning.

Name:	IMG_9242.jpg
Size:	226,9 KB
ID:	1767429
                  Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

• Häftiga flugor!

Förslag till den nedersta nymfen. Spräckliga, tunna, gummi ben. Vibrerar fint i vattnet.
                    Även en oliv grön variant, med gul - oliv ving säck.

Kommentera

• Har vanliga crazy legs (eller vilken sort det nu är, små svarta flagor i alla sorter iaf), får testa med sånt istället för hackel. Kan nog bli trevligt.
                      Oliv variant ska nog kunna ordnas utan alltför stort krångel.
                      Det såg riktigt fint ut med rygg över hela bakkroppen, speciellt när resten av flugan är sådär spretig. Blir säkert mumma. Fixar bilder på det när det är klart med experimenterandet.

Enligt planen testas bucktailarna nästa helg, ska ta ut en nybliven bekant och visa den svenska fina kusten (han är engelsman), får hoppas att både fiske- och vädergudarna visar sig vänligt inställda. Får göra några stora offer inför den turen tror jag.
                      Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
                      1 svar
                      1 320 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg SharkGirl  
                      Arbetar...
                      X