dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• de blidde några "fetingar" idag, en streaking caddis med foam bakkropp inge avancerat, testade en med cdc, men cdc passar bättre till de mindre flugorna

Click image for larger version

Name:	12050103.jpg
Views:	2
Size:	595,0 KB
ID:	1762830

ca 30-35mm långa vart dom, om inte dessa lockar upp firren har jag alltid lilla mini musen
    Senast ändrad av mojoman; 2012-05-22, 22:37.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• De där kommer att funka kanon bra! Förra säsongen fiskade jag en hel del med liknande S.C. flugor med foam remsa kropp på # 10 och 12 krok. Fick ett antal firrar på dem.
      Allra effektivast var den när det krusade litet på ytan och man fiskade flugan ganska fort.
      De med mörk brun vinge och grå / brun kropp + gul oliv vinge och brun färgad, foam kropp var bäst.
      Den första när det var litet sämre ljus förhållanden och den senare vid vackert väder.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-05-23, 08:57.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Hade ett bra fiske på din Nattslända igen!

Fick en fin, rom stinn båge mitt på dagen. Kastade på vaket och det small direkt. Vakade mycket sparsamt under dagen ska det tilläggas.

Tappade en grann firre litet senare som gjorde sig av med flugan när den hoppade och landade olyckligt ( för mig) på tafsen.

Men jag var den ende av 3 närvarande flugfiskare som fick något dag tid. Men så hade de inte din eminenta fluga heller.

Sedan, när det började skymma så hände samma sak som förra fiske turen. Fisken slutade helt att intressera sig för stora flugor och ville ha smått och svart i stället. Tog ytterligare en båge på ca. 1.5 kg. när det började skymma.

Här är bågen jag tog på din nattis. En bra fighter var hon.

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-05-24, 11:35.

Kommentera

• riktigt fina bågar det där, länge sen man såg en båga med så hela fenor och fin form. Kanske måste ta en tripp till skåne för att få dessa fina bågarna....eller kanske sparar mig till v26 och 29 då det bär av mot norra delarna av landet mot norska gränsen

Efter den trippen får man se om den duger för vilda firrar. Har bundit denna fluga i 3 storlekar. Kanske binder den i en ännu mindre storlek får se

Grattis fina fisket
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

• Tackar!

Jo, i den här dammen ( Björka dammen) är fisken till 98% så här fina i fenorna och i ypperlig kondition. Första rusningen efter hugget påminner litet om att kroka en Lax.

Eller som en fiske kompis från Stockholm uttryckte det efter att ha krokat ett par bågar där: " Faan, går de på anabola eller?!

Du får väl kika ner hit vid tillfälle så kan vi ta och blöta en fluga eller 2 ihop. Vore skit kul! Men fisket efter vild firre norr över smäller ju högre förstås.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2012-05-24, 20:16.

Kommentera

• ja man vet aldrig när man dyker upp, systern min flyttade ner till malmö så inget är omöjligt =D

Har denna björka dammen nån hemsida ?

Kommentera

• Juste! Ja då är det ju inte så hiskeligt långt till Björka dammen från Malmö. Kan väl vara 4 mil ca.?

Här är deras hem sida: http://www.sportfiskarnaskane.se/vatten.html

Du kan ju läsa en hel del här också: http://www.fiskesnack.com/forum/show...C3%B6rkadammen

Litet vyer från dammen:

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-05-25, 00:00.

Kommentera

• Ja, där behövs ju inga kortklumpade linor. Rena parkmiljön

Kommentera

• WOW, måste nog köpa en tweed outfit innan man klampar in på denna gräsmatta

Vanligtvis så är det myrmark jag kliver i för att få lite spelrum bakåt, ibland står man upp till knäna i nån sörja för att få ut flugan utan att behöva rolla ut linan.

Är jag nere i malmö kommer jag garanterat prova denna lilla pöl

Kommentera

• Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                      Ja, där behövs ju inga kortklumpade linor. Rena parkmiljön
                      Ja, det har litet tycke av en Engelsk "Chalk pond" ( Stream, är det ju inte. . Vattnet är mycket klart dessutom med gott om olika sländor och andra kusar + signal kräfta. Och till största del är det mycket gott om kast utrymme.
                      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-05-25, 09:51.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X