dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av axion119 Visa inlägg
    [ATTACH=CONFIG]50852[/ATTACH]
    Torkhjulet är fullt av nytillverkade spoonflies sen vet jag att vissa tycker att dessa inte är riktiga flugor, men dom är för effektiva för att låta bli !
    Ja flugor är det knappast, snarare små skeddrag som behöver fluglinans vikt för att kastas. Lägg till en liten röd svans av marabou eller liknande för att ge extra liv till dom
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
      Ja flugor är det knappast, snarare små skeddrag som behöver fluglinans vikt för att kastas. Lägg till en liten röd svans av marabou eller liknande för att ge extra liv till dom
      Har gjort det förut men tycker dom tappar gången väldigt mycket , så jag kör dom utan

Kommentera

• Ni har varit riktigt kreativa i dag ser jag.

Självt har jag i dag fått en grej jag länge har längtat efter till min flug bindar hörna av en snäll, snickar kunnig granne, som jag hjälpte att komma igång med sin allra första dator.

Tar nog sitt lilla tag att fylla med material, tinsel och bindtråd spolar eller vad tror ni?

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-23, 20:05.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• heheheh jaadu den där hyllan lär nog ta ett tag att fylla helt, om du inte tar en hel rad för varje sort :P
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

• Hmmmm om du fyller den i år Jock så är du nog en shopoholic...
            Eller bara ha galen

Edit stavning...

Kommentera

• He, he, he! Ja killar DEN får jag nog jobba ordentligt på för att fylla.

Inte bara shopaholic och ( ha)galen i så fall? Är troligen lus pank och lever på nudlar och vatten också. Men nu blir det ju lätt att fylla önskelistan till nästa julafton.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-23, 22:01.

Kommentera

• Du kan ju alltid börja med denna http://www.fishingmegastore.com/uni-...l-sets~46.html

Kommentera

• Ja men där har vi det ju! Klart att man skaffar en sådan. Fyller ju ett par rader iaf. Här är ju ytterligare påfyllning om man tar alla spolarna på bilden: http://webshop.flugbindning.com/Krop...igt-floss.html

Men skämt å sido, det är skönt att äntligen få en vettig organisation på spolarna. Och ha dem lätt åtkomliga från stolen. På den lilla "krydd hyllan" i trä jag hade förut, så stod spolarna lösa på den. Och det hände allt som ofta att när man skulle ta en spole så drog man ned en annan på golvet.
                  Och självklart så rullade den in under sekretären.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-24, 09:39.

Kommentera

• Kombinationen Hjort hår och marabou som material i en och samma fluga måste vara det material combo som ger det mest skräpiga slut resultatet för ens flugbindare hörna.

I går kväll i brist på annat, så fick jag för mig att sno ihop 3 st Marabou muddlers. Efter att dessa var avklarade, så hade jag en mix av Hjort hår uppblandat med marabou över kläderna, bordsskivan på sekretären och golvet runt omkring den. Tur att min katt inte var i närheten. Då hade hennes annars svarta päls haft inslag av grå / bruna och gula strån. Icke fuktade strån av marabou sitter som klistrade på kläderna och fingrarna nu när luften är extra torr av element värmen och håret reser sig av statisk elektrisitet för det minsta lilla. Så efter sittningen med dessa M. Muddlers blev det till att ta fram dammsugaren i en ruggig fart!

Gula Marabou muddlers, är giftiga på sjunk lina och kort tafs ( 1 - 1 1/2 meter ) till det tidiga vår fisket och de riktigt sena fiske tripperna innan isen lägger locket på bokstavligt talat.

Ett litet trick för att öka flyt kraften i hjorthårs huvudet är att ge det en liten omgång torrfluge impregnering.

Bunden på en 2/0 saltvatten krok eller dyl 2/0:a. Så är den säkert en bra fluga för Gäddan också.

För er som är intresserade av att skräpa ned litet? Så har ni en sbs på den muddlern här:

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-25, 23:01.

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	859039_10151261368285666_1280107490_o.jpg
Views:	1
Size:	166,2 KB
ID:	1766797Click image for larger version

Name:	861485_10151259433270666_1108841006_o.jpg
Views:	1
Size:	165,3 KB
ID:	1766798

Vart några flugor i helgen då man hade lite tid övers

Att använda en hel cdc fjäder och klippa den till vinge funkar perfa, stammen i mitten ser till att den kommer stå upprätt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X