dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• VonElffors:
    Wing'n'flash till dom mindre, SF blend eller Deadly Dazzle till de större.

Mojo:
    Jo, visst ska dom funka som sorkflugor dom med, även om dom bara är 5 cm i det här fallet.
    Och jo, det är mycket riktigt hjorthår... blev ju några deciliter över efter trimningen av alla muddlers. Man kan förvisso köpa "Thorax dubbing" (klippt hjorthår) för en billig penning, men har man redan hejdlösa mängder hår över så...

Blev en trave tjecknymfer igår, dvs samma stil som den nedre av mina två nattsländelarver, men lite mer epilepsifärgade.
    Ska se om det blir en bild ikväll eller om det får vänta.
    Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

• En flicksländelarv till
      Click image for larger version

Name:	DSC_0676.jpg
Views:	1
Size:	527,2 KB
ID:	1773115

Lite roligt att man kan grotta ner sig ett och samma mönster. Har börjat leka lite med ledad kropp. Vet inte om det är bättre eller sämre. Vad tror ni?

Kommentera

• Snygg! Till Flickslände nymfer är en ledad kropp perfekt eftersom den slingrar sig fram i vattnet när den simmar.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Ursprungligen postat av wolewoo Visa inlägg
          En flicksländelarv till
          [ATTACH=CONFIG]66929[/ATTACH]

Lite roligt att man kan grotta ner sig ett och samma mönster. Har börjat leka lite med ledad kropp. Vet inte om det är bättre eller sämre. Vad tror ni?
          Riktigt snygg,testa och bind den på ett kortskaftat krok så blir inte thorax så lång
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Nybundna Caddis larver

Name:	20140412_155845.jpg
Size:	244,8 KB
ID:	1773123

Känner mig sådära nöjd men dom lär fånga fisk oavsett

Kommentera

• Ursprungligen postat av niseye Visa inlägg
              Nybundna Caddis larver
              [ATTACH=CONFIG]67011[/ATTACH]

Känner mig sådära nöjd men dom lär fånga fisk oavsett
              Ser fina ut. Sådana puppor är nyttiga att ha i asken. Och helt nöjd med sina flugor blir man väl nästan aldrig. Men som du säger, huvudsaken är ju att firren gillar dem.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Här är de flugor jag bundit som inte är tillräckligt vackra för mig. För fisken tror jag inte att det spelar så stor roll. Räknade att det var 170 st. Hur gör ni med era flugor som inte "duger"?

Name:	uploadfromtaptalk1397539457497.jpg
Size:	173,6 KB
ID:	1773155

Kommentera

• Ursprungligen postat av philipo Visa inlägg
                  Här är de flugor jag bundit som inte är tillräckligt vackra för mig. För fisken tror jag inte att det spelar så stor roll. Räknade att det var 170 st. Hur gör ni med era flugor som inte "duger"?

[ATTACH]67143[/ATTACH]
                  Har olika fryspåsar i en låda i förrådet. Hittade 124 e12or nu när jag flyttade. Som jag band för 10 år sen låg även ett par fryspåsar med diverse gäddflugor och andra små dåliga imitationer

Kommentera

• Ursprungligen postat av philipo Visa inlägg
                    Här är de flugor jag bundit som inte är tillräckligt vackra för mig. För fisken tror jag inte att det spelar så stor roll. Räknade att det var 170 st. Hur gör ni med era flugor som inte "duger"?

[ATTACH]67143[/ATTACH]
                    Har en liknande låda själv som jag rensar ur ibland. Brukar ta några kvällar att demontera ner alla flugor man bundit som inte "duger". Brukar använda mig av bindstädet och kniv med brytblad och skär sönder flugan med längst krokskaftet. Sen kan man binda nya flugor på krokarna
                    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Ja det låter som man kommer att samla på sig lite under åren. Jag som bara bunit 2 år.. så det lär bli fler i denna låda smart att rensa lite ibland och återvinna krokarna!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X