Nu kom den dagen jag har väntat på, mitt bindstäd havererade. Köpt lite foam o binderiet har varit i full fart, byte av nål mellan stor, medium och liten samt ett gäng krokar där till. Squreeeeeeekkkkk !!!! Armen som som drar åt chucken kärva till och brickan som ligger under den gav vika . Så nu fungerar den inte längre. Dags för en uppgradering, gamla städet fick jag i kittet jag köpte före sommaren kostar 129kr så ingen fara där.
Vad har ni för rekommendationer ? Som sagt har börjat om från scratch och alla flugor skall bindas nu under vintern, har räknat fram att de kommer bli runt 260-280 flugor (ca20st helt klara). Vill inte lägga ut en förmögenhet på ett superstäd men vill gärna ha ett som håller några år. gärna med rotation men ej nödvändigt.
Vad har ni för rekommendationer ? Som sagt har börjat om från scratch och alla flugor skall bindas nu under vintern, har räknat fram att de kommer bli runt 260-280 flugor (ca20st helt klara). Vill inte lägga ut en förmögenhet på ett superstäd men vill gärna ha ett som håller några år. gärna med rotation men ej nödvändigt.

sen så har Jock Scott redan listat dom städ man kan tänkas behöva
Men inget av dessa märken är direkt billiga. Griffin, Odyssey Spider är nog det billigaste.
Kommentera