PANIK, har bundit sönder städet =( !!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PANIK, har bundit sönder städet =( !!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

nä har kikat på städ som kostar allt ifrån 1800 till 2600. Men över 3000kr lägger jag inte på städet det är maxgränsen.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Kolla in Anvil Atlas städet det är snus fint, och bör hålla dig flytande mycket länge.

Eller: http://mistpool.com/product_info.php?products_id=342
      Senast ändrad av Jock Scott; 2011-10-25, 22:28.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

dom har jag kikat på och det ser ut som anvil har en mer stabil konstruktion. Men skulle helst vilja känna på dom innan man köper ett. Testa hur snabb och smidig inställningen för käftarna är osv. Mongoosen verkar ha en enkel och snabb inställning.

Som sagt, man har 1 månad på sig o bestämma sig vilken de blir
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

Jepp! Om du kan hitta en fysisk butik i närheten som har dessa städ? Så är det ju det förstås det allra bästa. Sådan spak låsning av chucken som Anvil Atlas städet har är ju nästan lika snabb som CAM låsningen på Mongoose städet och mycket pålitlig på de bättre städen.

Kommentera

Va i butik nr 1 idag o de hade bara indiska städen, regent kopior. Enligt han bakom disken så håller de bra för sitt pris men binder man mycke så håller de inte i längden. Frågade honnom om han band mycket, då pekade han bakom mig på hyllan med deras flugsortiment. 4st hyllor med flugor kan det röra sig om7x20 fack på varje hylla och dessa fyllda med flugor. Så han binder en hel del. Fråga vilket städ han hade och fick ett svar jag ville ha. Ett kvalitetsstäd sen 20 år kostade lite mer men väl investerade pengar. Så där har man tänkt rätt. Tydligen är dessa indiska inte lika hårda i käftarna som de dyrare städen.........jag som nästan köpte ett för att kunna binda lite

Kommentera

Det Indiska Regent städet, som är en kopia av de väsentligt dyrare Regal städet. Är ju det mest pris värda sub 900:- städet jag känner till iaf. Men inget städ som håller så där värst länge om man binder väldigt mycket? Och sedan upplevde jag att band man på mindre krok än #16? Så kändes de breda käftarna en aning klumpiga och i vägen.

Jag skulle tro att någonstans mellan 3 - 5 år är en ganska normal livs längd för ett Regent städ. Det är kort och gott ett bra alternativ för den som ska starta upp sitt flug bindande utan att städet får kosta någon större peng.

Men ska man satsa på lång livs längd? Då får man börja kika på dyrare städ som Griffin, Odyssey Spider och vassare.

Slår man ut års kostnaden för ett bra och tämligen dyrt städ från och med att man köper det tills att det är slut? Då blir det trots allt inte så många kronor per år.

Sedan så har många av topp märkena bra garantier på det mekaniska i deras städ. Och reserv delar brukar inte vara så svåra att komma över heller.

Man får vad man betalar för helt enkelt.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2011-10-26, 16:03.

Kommentera

Jag gillade funktionen på regenttädet (indiska Regalkopian) och för det priset så är kvaliteten helt ok. Men nu när jag kom på att jag kommer att fortsätta med flugbindningen så slog jag till på ett Regal Revolution (True Rotation varianten på Regal)... Ångrar mig inte en sekund, riktigt skönt och enkelt att hantera, samt att det är livstids garanti. Skulle man råka klanta sönder någonting så reparerar dom det åt mig för ett vettigt pris... Är väl inte det vanligaste städet här i Sverige, men väldigt vanligt bland 'proffsbindare' på andra sidan pölen :-) Sen är ju de övriga som Jock rekommenderat inte helt fel heller... Så klart :-)

/Daniel

Kommentera

Visst är CAM, snabb låsningen lätt arbetad och bra. Man blev ju en aning bortskämd med den när man hade Regent städet. Och Regal, är ju ett mycket fint städ.

Undrar om inte detta Eumer städ är någonstans i kvalitet mellan Regent och Regal? Kanske något om man inte vill lägga ut 2100:- för Regal's billigaste städ? Eumer, tillverkar ju ett av de bättre tub städen. Så detta städ borde vara o.k. tycker jag.

Det enda lilla abret är att det har lika breda käftar som Regent städet. Regal, har ju smalare dito.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2011-10-28, 12:25.

Kommentera

hittade ett till städ som verkar intressant. Men hur är dess hållbarhet ? Nytt sätt att fästa flugan. Nån som har nått om detta städ för och nackdelar ?

Kommentera

jaa o sen länken till städet då, vart nog lite trött igår

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
                      1 svar
                      1 320 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg SharkGirl  
                      Arbetar...
                      X