Mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mälaren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Mälaren

    Jag och en polare har under ett par veckor varit på en hel drös fisketurer i mälaren då familjen har en sommarsuga utanför Adelsö, tofta holmar mer bestämt. Vi har under dagstid fått VÄLDIGT tunnt med fisk men under kvällstid, runt solnedgången, har fiskehinken fyllts med fina mat-borrar på under en halvtimma. Under kvällstid kör vi mest med jigg och en släpande blyklump på ca 30g 50 cm upp på linan och detta funkar helt suveränt, men på dagen ger det INGET.

    Vi har testat allt för att få fisk under dagstid men denna sjön är så olik det småländska myrret där vi brukar fiska. Hur fiskar du under dagstid i mälaren?
    /FINKAN-_-

  • #2
    Kan vara så att under dessa varma dagar är inte fisken hungrig mitt på dan helt enkelt.

    Kommentera


    • #3
      Fiska dagtid under sommaren tycker jag känns meningslöst i de flesta vatten, om man inte lyckas pricka in en mulen och regnig dag. Skiner solen kan man lika bra ligga på stranden istället.

      Kommentera


      • #4
        Testa mete med levande löja på någon beväxt grynntopp. Har funkat suveränt på dagtid i Mälaren under förra veckan. Blir lite fundersam när folk skriver att abborren inte vill nappa när man själv haft så bra. Testa vettja.

        //Stefan
        Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.


        ´til things are brighter, I´m the man in black

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Rudan
          Testa mete med levande löja på någon beväxt grynntopp. Har funkat suveränt på dagtid i Mälaren under förra veckan. Blir lite fundersam när folk skriver att abborren inte vill nappa när man själv haft så bra. Testa vettja.

          //Stefan

          Okej, ska ge mig ut och ge det ett försök under dagen. Kan kanske berätta hur det gick ikväll eller senare idag
          /FINKAN-_-

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
          32 svar
          13 279 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg DuffelDad  
          Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
          106 svar
          14 831 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Dizzad
          av Dizzad
           
          Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
          5 svar
          617 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Cosmoz 08  
          Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
          3 svar
          272 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Caben
          av Caben
           
          Arbetar...
          X