De ligger i dvala nu. Fylla igen är enda sättet för att bli av med eventuella rom osv, samt undvika att samma person gör om rackartyget. Det är ett litet vattenfyllt grustag vi pratar om, ingen regelrätt sjö. Jag brukar fiska med Daniel som har hand om ärendet på Länsstyrelsen, han har koll på läget.
Tvivlar på att Dvärgmalen skulle föröka sig okontrollerat i Sverige, de sattes ut i några vatten i södra Finland för decennier sedan och har inte spridit sig nämnvärt. Om jag minns rätt så finns den i Norge med, hur vitt utbredd vet jag dock inte. I värsta fall skulle väl metarna få lära sig att agna med stinkbaits.
Kollade lite och hittade att den klarar sig bäst i små dammar och tjärnar då den tål låg syrehalt i vattnet.
Jag passade på att rensa bort några onödiga inlägg i tråden..
Det är ett fritt land och alla har rätt till sin åsikt men kan åsikterna tolkas "negativt" (nämner inte vad) då är det ett regelbrott på forumet och då tas inläggen bort omg.
Mvh. HenkeW
Jag passade på att rensa bort några onödiga inlägg i tråden..
Det är ett fritt land och alla har rätt till sin åsikt men kan åsikterna tolkas "negativt" (nämner inte vad) då är det ett regelbrott på forumet och då tas inläggen bort omg.
Mvh. HenkeW
Bra att man agerar, hade det varit largemouth bass eller smallmouth bass hade jag istället tyckt att det var galet att ta bort dom
skämt åsido så är det klokt att stoppa sånt här innan det utvecklas till nått man inte kan kontrollera bara att kolla på Asian Carp problemen i USA ....
Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!
Kommentera